Annons

Vart ska vi hålla hus?

Produkter
(logga in för att koppla)

murdoc

Aktiv medlem
Det känns som att sedan vi fick två olika tillhåll (forumet och egen grupp) så har aktiviteten sjunkit.
Det här är en ren känslomässig iakttagelse men aktiviteten i Sällskapet är nu noll.

Ska vi bestämma oss för att vara på ett och samma ställe?
Ska man välja mellan forumet och gruppsidan är mitt förslag forumet, där man kan ha olika trådar till skillnad från gruppsidan.

Hur ska vi få till ett mer aktivt Sällskap?
Mitt förslag går emot förslaget i första frågan. Skapa en Facebooksida. De flesta har ett konto där och för egen skull glömmer jag bort Fotosidan. En sida på FB skulle jag mycket lättare komma ihåg. Det skapar en lättare interaktivitet.

Jag slänger bara ut lite tankar.

Vad tror ni?

Mvh
Tommy
WFS'are i förskingringen.
 

Leifson

Aktiv medlem
Hur ska vi få till ett mer aktivt Sällskap?
Mitt förslag går emot förslaget i första frågan. Skapa en Facebooksida. De flesta har ett konto där och för egen skull glömmer jag bort Fotosidan..
Hej, jag kanske inte borde yttra mig eftersom jag inte är medlem i WFS (ännu...), men jag tror att det vore ett steg i fel riktning. FB tycker jag inte är lika "fokuserad" för diskussioner runt fotografering och istället blir det bara ytterligare en plats att hålla koll på, dvs annu mera splittring.

/Leif
 

millhouse

Aktiv medlem
Vad blev det av det hela, undrar en som inte är medlem men som bor i Värmland.
Ja, jag ställer mig också den frågan. För att inte verka allt för negativ, så känns det som om man haft "gravöl" för längesedan. Och kvar finns en grav, möjligen med en sten och inskriptionen "WFS".
Nej, jag skall inte vara allt för hård. Kanske är vi allt för spridda över länet m.m för att det skall fungerar ?
Men visst något vore trevligt att göra, i all enkelhet.
"FASE BOOKE" som vi säger här i norr, känns allt för anonymt. Lägga in bilder och tala den vägen -tveksamt enligt mitt sätt och se på det hele.
För resten välkommen till ett vackert landskap med många fotomöjligheter.
 

BergslagsRonin

Aktiv medlem
Wfs

Hej o tack för svaret. Bor i Älvsjöhyttan i Öst-Värmland sen 9 år tillbaka och tagit upp fotandet igen som legat nere i många år, bortsett från nyttofotandet. Nu med DSLR. Trodde det skulle finnas nån fotoklubb i Filipstad men har inte funnit någon. FS är bra tycker jag som inte gillar Fejan alls för den dåliga integriteten där. Satsar nu på makro. Höll på mycket förr med eget "labb" oxå, men tyckte aldrig att jag tog några bra bilder. Nu begriper jag mer om fotokonsten tack vare internet.
 

fabban

Aktiv medlem
Hej.

Hagfors fotoklubb vore väl kanske något för dig annars, för de borde ju vara ungefär samma avstånd som till Filipstad tror jag.
Mvh Richard.


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
 

millhouse

Aktiv medlem
Hej.

Hagfors fotoklubb vore väl kanske något för dig annars, för de borde ju vara ungefär samma avstånd som till Filipstad tror jag.
Mvh Richard.


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Hej Richard.
Utöver ditt tips på fotoklubb i länet. Vet du vad som hänt med WFS ?
 

fabban

Aktiv medlem
Har faktiskt inte en susning, fick se tråden av en slump. Och tänkte att jag kunde tipsa lite.


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
 

linnean

Aktiv medlem
Vad jag vet...

Jag var aktivt med på ett par träffar för ett par år sedan. Men några har dragit sig ur, några har annat att göra och andra ar flyttat. Det krävs ju någon som driver på och engagerar sig och gensvar för att hålla igång.
Det är bara att sätta igång!
 
ANNONS