Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vatten- och stöttålig kompakt
- Trådstartare tanthanna
- Start datum
reboot81
Aktiv medlem
Lite exempelbilder från Nikons AW120.
Wifi, 16MP, 5ggr zoom.
Wifi, 16MP, 5ggr zoom.
kjellepelle
Aktiv medlem
Ofta är leverantörenternas exempelbilder mycket fixade och ser väldigt bra ut. Mer relevant är om man kan hitta bilder tagna av vanliga användare som här på FS. Dessvärre finns inga bilder upplagda tagna med AW120 ännu.
Själv valde jag Nikon AW1 för detta ändamål. Den är lite i största laget för att gå ner i en ficka men jag är helt nöjd med bildkvaliteten. Vad som kan anses som "vettigt pris" är väl upp till var och en, men direkt billig är den inte.
Själv valde jag Nikon AW1 för detta ändamål. Den är lite i största laget för att gå ner i en ficka men jag är helt nöjd med bildkvaliteten. Vad som kan anses som "vettigt pris" är väl upp till var och en, men direkt billig är den inte.
frwe
Aktiv medlem
Här har jag litet bilder tagna med en Olympus tough 8000 som nu har några år på nacken så kan du kanske få en uppfattning om vad den kan prestera. http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=250362
Nikons AW 120 har fått bra kritik angående just bildkvalitet. Några kommer att säga att det är mycket sämre än med en systemkamera och det kan jag hålla med om till viss del och det är också aningen sämre än med en bra vanlig kompakt och det beror i första hand på att det sitter extra skydd framför objektivet men så stor skillnad är det inte. Mot det skall man sätta att du får bilder som du aldrig hade fått annars, du kan ha kameran på platser som du inte har en vanlig kamera, du kan låta små barn använda den utan att vara orolig mm mm.
Det största problemet att fota under vatten är ljuset och att det ofta är grumligt vatten, du måste komma väldigt nära för att ljuset skall räcka och att inte för mycket skräp kommer mellan kamera och motiv. Funderar själv på att byta ut min gamla Olympus mot en nyare och då står det mellan Nikons AW120 och Någon av Olympus modeller.
/Frode
Nikons AW 120 har fått bra kritik angående just bildkvalitet. Några kommer att säga att det är mycket sämre än med en systemkamera och det kan jag hålla med om till viss del och det är också aningen sämre än med en bra vanlig kompakt och det beror i första hand på att det sitter extra skydd framför objektivet men så stor skillnad är det inte. Mot det skall man sätta att du får bilder som du aldrig hade fått annars, du kan ha kameran på platser som du inte har en vanlig kamera, du kan låta små barn använda den utan att vara orolig mm mm.
Det största problemet att fota under vatten är ljuset och att det ofta är grumligt vatten, du måste komma väldigt nära för att ljuset skall räcka och att inte för mycket skräp kommer mellan kamera och motiv. Funderar själv på att byta ut min gamla Olympus mot en nyare och då står det mellan Nikons AW120 och Någon av Olympus modeller.
/Frode
frwe
Aktiv medlem
Här har du en lista med vad som finns, kanske inte helt komplett.
http://www.cyberphoto.se/foto-video/kompaktkameror?filter1=yes&marke=&sortera=tillverkare
/Frode
http://www.cyberphoto.se/foto-video/kompaktkameror?filter1=yes&marke=&sortera=tillverkare
/Frode
T.Risberg
Aktiv medlem
Testresultat.
Hej
I senaste Digital Foto För Alla finns en test, så blev resultatet:
1. Fuji. Finepix XP200
2. Panasonic Lumix DMC-FT5
3. Olympus. Tough TG-2 HIS
4. Canon. Powershot D30
4. Nikon. Coolpix AW120
5. Ricoh WG20
Du får väl köpa tidningen för att läsa mer.
Har själv en Panasonic FT5 som jag är mycke nöjd med.
ThomasR
Hej
I senaste Digital Foto För Alla finns en test, så blev resultatet:
1. Fuji. Finepix XP200
2. Panasonic Lumix DMC-FT5
3. Olympus. Tough TG-2 HIS
4. Canon. Powershot D30
4. Nikon. Coolpix AW120
5. Ricoh WG20
Du får väl köpa tidningen för att läsa mer.
Har själv en Panasonic FT5 som jag är mycke nöjd med.
ThomasR