Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vattenpass...
- Trådstartare majja
- Start datum
Vattenpasset på stativet säger ju inget om kamerans position, så det är ju rätt meningslöst om man inte skall t ex panorera i sidled. Det finns däremot stativhuvuden som har vattenpass i kamerans fästplatta och de är ju mer användbara.
Sen finns ju förstås de som man sätter i blixtskon. Det använder jag själv och tycker är helt ok. Se till att du får varianten med dubbla libeller bara. Den med bara en libell är så knäppt konstruerad att man inte kan använda kameran i vertikalläge. Nu pratar jag om Hamas varianter alltså.
Sen finns ju förstås de som man sätter i blixtskon. Det använder jag själv och tycker är helt ok. Se till att du får varianten med dubbla libeller bara. Den med bara en libell är så knäppt konstruerad att man inte kan använda kameran i vertikalläge. Nu pratar jag om Hamas varianter alltså.
Merlin
Aktiv medlem
AJä skrev:
Jim, vet du vart man köper detta trevliga vattenpass? På nätet nånstans kanske?
Jag använder HAMA vattenpass och jag har för mig att jag köpte det på Scandinavian Poto. Kostar runt 200 spänn. Jag använder det rätt ofta och det fungerar utmärkt.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Köpte mitt på Cyberphoto
Systemkameror tillbehör
Hama Kameravattenpass som fästs i blixtskon 127 kr 159 kr
Roine
Köpte mitt på Cyberphoto
Systemkameror tillbehör
Hama Kameravattenpass som fästs i blixtskon 127 kr 159 kr
Roine
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Mitt passar i blixskon, så kan man sätta dit en "vanlig" extern blixt så borde det fungera.
Mitt passar i blixskon, så kan man sätta dit en "vanlig" extern blixt så borde det fungera.
Haraldus
Aktiv medlem
Det kan vara en klar fördel att ha stativet i våg om man ska ta panoramabilder dvs flera bilder kant i kant. Det behövs inte om stativets panoramahuvud har en vridbar skiva överst. Om inte, kommer stativets snedhet att medföra att horisonten ”sticker iväg” maximalt med den vinkel stativet självt lutar med.