Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vattenskydd?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!^^
Jag letar efter vatten-skydd till min Nikon D5100 men kan ingenting om det och utrustingen, så min fråga är:
Vad ska jag ha för skydd och måste jag köpa mycket? Är det dyrt och måste man köpa till tillbehör? Hur tar man bra "vatten"-bilder?

Tacksam för snabbt svar!

Petronella Olsson
http://petronella.eu/

enklaste och bästa?..

vattenskyddet är att stoppa kameran baklänges i en hushållsplastpåse (tror 3 l är lagom). Fäst med ett gummiband runt solskyddet och hantera kameran "genom" plastpåsen utan att göra mer hål i den.
Kan bli lite tjorvigt när man tittar genom sökaren eller lv men kameran är helt skyddad.

lma

Pratar du om regnskydd/stänkskydd eller vill du ta bilder under vattenytan?

Dels är kameran mer vattentålig än man tror, sedan funkar tipset med en plastpåse bra!

Vill du doppa hela kameran finns det dels påsar med linser som man stoppar kameran i för någon tusenlapp eller två, dels finns det riktiga UV-hus men de kostar mycket mer än kameran kostar.

ANNONS
Götaplatsens Foto