Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Velbon Delta erfarenheter

Produkter
(logga in för att koppla)

larsgarage

Ny medlem
Hej !!
Funderar på att köpa stativ ,såg att Scandinavian photo hade ett Velbon stativ som hette Velbon Delta ,som verkar ganska bra .Velbon brukar inte få så bra recensioner på forumet, så jag undrar om det är någon som har detta stativ och kan ge mig en liten recension.Har varit inne på Velbons hemsida ,men där verkar stativet heta Sherpa 600,
verkar se bra ut på specifikationerna med vikt,högsta ,lägsta höjd etc.

Tack påförhand Lars

Jag har klämt och kännt lite på Velbon Delta hos Kista Foto. Det är ett ganska stabilt stativ så länge du inte använder högsta höjden (max ca 120cm). Dessutom går det inte att fälla ut benen i spagat, vilket kan vara en nackdel vid macrofotografering. Om man bortser från detta ett ganska trevligt litet stativ.
PS! Det heter inte sherpa 600 (detta går att fälla ut benen i spagat).
mvh
Patrik

Senast ändrad:
Har haft ett sherpa (som det inte gick att fälla benen på) och måste säga att jag har tyckt väldigt mycket om det. Det var inte så högt som sagt men väldigt lätt att hantera och ta med sig samtidigt som det var stabilt nog för mellantung utrustning. Vet inte hur likt det var deltaserien, men säkert ganska :)

ANNONS
Götaplatsens Foto