Annons

Vem vill du plåta ?

Produkter
(logga in för att koppla)
mkson skrev:
Följdfråga: Det här med att fråga någon om man får fota dom; Jag har inga problem med att fråga de man känner, eller vet vilka de är.
Men en helt främmande och intressant person, det är värre. Har jag aldrig gjort..Man vågar knappt göra det, finns det nått bra tips?
Mod krävs, en del har det naturligt i sig medan sådana som jag måste jobba på skräcken.
Jag har frågat kanske 500 främmande personer genom åren, det blir lite lättare men aldrig helt självklart.

Ha svar på de frågor som kommer; varför, vad skall bilderna vara till, vad kostar det!? (Jo, den frågan har jag fått några gånger.)
Jag har alltid med mig en 10x15 bild (som ett stort visitkort) med några bildexempel och kontaktinfo som jag lämnar över med en elegant gest.

Var ärlig, säg bara att du vill ta bilder och du gillar att fotografera människor. Är det tjejer kan det ofta fungera med en komplimang om att (fyll själv i...)
 
Att fotografera en vacker tjej eller någon kändis
är inte det att göra det lätt för sig, en "gräddfil" liksom. Däremot krävs det mycket mera av fotografen som vill göra en karaktärsbild av en okänd person som kanske inte är så vacker.
 
Jag angav Moder Theresa. Hon är inte vacker. Dessutom är hon tyvärr död. Men... vilken KARISMA!

Rynkigt ansikte. Slitenheten och livserfarenheten. Svartvitt, sidljus.

Gosh!
 
Javisst, Janne! Men om hon hade levt, så hade man fått "gratispoäng" för bilden på grund av att hon är en kändis.
Ta Corbin till exempel som är en duktig fotograf och mörkrumskille och har gjort sina egna osmikade porträtt av kändisar. Enligt min mening så är det oftas kändisen som "räddar" bilden.
 
En kändisbild lyfter så klart fram bilden som ingen annan. En ful tjej gör sig inte heller lika bra i alla poser. Jag hade inte haft något emot att plåta en känd person i studio...Varför inte Sandra Bullock?
 
ja ja! johnny depp alla gånger..
fast det kan bli svårt att se vad man gör för det kommer bli så immigt i sökaren. ;o)'

marilyn monroe vore nåt. den ultimata sexsymbolen.
inte som död då alltså utan när hon levde.
 
Estethia skrev:
ja ja! johnny depp alla gånger..
fast det kan bli svårt att se vad man gör för det kommer bli så immigt i sökaren. ;o)'

Jag kan inte göra annat än att hålla med! Coolast och sexigast i världen! Extremt fotogenisk man!

//Jenny
 
Ojoj, det är måånga jag skulle vilja plåta.
Dels kändisar som t.ex: Brittan, Prinsessan Madeleine, Knugen, Carl Bildt, James Hetfield, Systrarna Ohlsen, Sandra Chalke (från scrubs. Oerhört söt och sexig kvinna) m.m.

Men framförallt så skulle jag vilja bli modigare och fråga (okända) personer som jag inte känner om de vill bli plåtade. T.ex. tjejen på OK i farsta, tjejen i min trappuppgång, mm.
 
ANNONS