Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vet du nån bra färgfilm som inte e alltför dyr?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zarah83

Aktiv medlem
Hej alla!
jag har fotograferat med sv/vit ett bra tag nu men har blivit lite sugen på att pröva med färgfilm. Har ni nått bra förslag på en färgfilm som inte är alltför dyr?

tacksam för alla förslag!

mvh/ Zarah

Fuji Superia 400 gillar jag, inte så värst dyr. Billigt att fota svartvitt blir det även om du använder kodak 400CN. Där framkallas filmen som en färgfilm fast bara gråskalorna lyfts fram och snyggt också.

"Vet du nån bra färgfilm"...???

Zarah! Jag har precis "va'tt inne i Din kameraväska 'å kika'", Du verkar ha "hyfsat ljusstark" optik så kanske Fuji ISO-4oo räcker, testa GÄRNA ochså Fuji ISO-8oo...
Jag använder den som "standard"...
Priset hänger m-e-r samman med v-a-r Du handlar/köper än v-a-d...
Precis SÅ ÄR DET!!!

Mvh: Stefan S

PS. "Lev&Må"!!!DS.

tackar för tipset..men jag ska faktiskt köpa en ny kamera..den hjag har använt..den som finns i min kameraväska på fotosidan är min pappas gamla kamera. I dagarna ska jag köpa Minolta Systemkamera Dynax 505si med AF28-80 & AF 75-300
hmm..blir det nån skillnad då=)?

Tvärt emot många teknikfreak här ute säger jag så här. Nej Zarah inte blir de någon skillnad avseende filmfabrikaten för du byter kamera.

Lycka till med din nya fina kamera.

//H

ANNONS
Götaplatsens Foto