Annons

Vidvinkel till FF

Produkter
(logga in för att koppla)

llew89

Aktiv medlem
Har nu bestämt mig för en 6d.

Innan hade jag en 7d och körde ofta 10-22 på den. Både till konserter, evenemang och landskap.
Har kollat runt efter ett objektiv med samma vidvinkel fast för FF, alltså minst 16 mm

Men har svårt att hitta något som man också kan använda filter på, jag vet att det finns över 10k

Någon som vet någon samyang,tamron, sigma eller canon som uppfyller mina önskemål utan att vara för dyr

Har nu bestämt mig för en 6d.

Innan hade jag en 7d och körde ofta 10-22 på den. Både till konserter, evenemang och landskap.
Har kollat runt efter ett objektiv med samma vidvinkel fast för FF, alltså minst 16 mm

Men har svårt att hitta något som man också kan använda filter på, jag vet att det finns över 10k

Någon som vet någon samyang,tamron, sigma eller canon som uppfyller mina önskemål utan att vara för dyr
Satt själv i samma sits när jag sålde 7D och Tokina 11-16mm....
Jag köpte själv gamla (version I) 16-35/2.8L till min 1Ds Mark III. Funkar fint med filter och även filterhållare med större rektangulära filter. Finns begagnat för 5000-6000kr.

Har i och för sig inte FF utan 1.3 crop på mitt hus.
Men min 16-35 tycker jag presterar riktigt bra och jag är nöjd med dom bilder jag får med den.

Som föregående skrev så borde det gå att hitta en riktigt fin begagnad för runt 5000:- vilket är klart prisvärt.

Har i och för sig inte FF utan 1.3 crop på mitt hus.
Men min 16-35 tycker jag presterar riktigt bra och jag är nöjd med dom bilder jag får med den.

Som föregående skrev så borde det gå att hitta en riktigt fin begagnad för runt 5000:- vilket är klart prisvärt.
Ja, jag har även en 1D Mark IV och 16-35:an gör sig bra även på den!

ANNONS
Götaplatsens Foto