Annons

Vidvinkelzoom i fullformat till NikonD7000?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sockra

Aktiv medlem
- Vidvinkeloptik med zoom som innefattar 19-24 mm i
fullformat , det funkar inte med en Nikon D7000 va?

Tack Jessica
 
Jo, fungerar utmärkt men det blir inte så vidvinkligt.

Till din 28-105 vore ju exempelvis en 12-24 perfekt!
 
Jo, fungerar utmärkt men det blir inte så vidvinkligt.

Till din 28-105 vore ju exempelvis en 12-24 perfekt!


Det du menar med att det inte blir så vidvinkligt är att det inte blir fullformat eftersom kameran inte är det? Är inte så haj på det tekniska=)

Tack
 
Vad menar du?

Det du menar med att det inte blir så vidvinkligt är att det inte blir fullformat eftersom kameran inte är det? Är inte så haj på det tekniska=)

Tack

Han menar att en 12-24 blir perfekt eftersom det motsvarar zoom mellan 18-36 mm på en fullformatare. Alltså t.o.m. vidvinkligare än ditt krav. Eller hur menar du?
 
Han menar att en 12-24 blir perfekt eftersom det motsvarar zoom mellan 18-36 mm på en fullformatare. Alltså t.o.m. vidvinkligare än ditt krav. Eller hur menar du?

Hahaha vet nästan inte vad jag menar men jag är jättenöjd med era svar. Tack så jättemycket. Glad också att svaret blev JA. Tack
 
Det jag menar är att 19-24 ger en kraftig vidvinkel till en fullformatkamera men bara måttlig vidvinkel till exempelvis d7000. Vill du ha en riktigt kraftig vidvinkeleffekt bör du gå ner till <15 mm. Men även 19 mm gör stor skillnad jämfört med 28 mm (som det står i din medlemsprofil att du har)
 
ANNONS