Annons

Vidvinkelzoom till Sony

Produkter
(logga in för att koppla)

Tegendal

Aktiv medlem
Ska om ca två veckor åka till NYC och har kommit fram till att en vidvinkelzoom ska inhandlas.

I dagsläget har jag ett 50 1.8 och kitzoomen (18-70(vilket har fått sig en liten smäll och har blivit mycket oskarpt.) till min A200

Till vinter någon gång kommer A77 och 16-50 SSM inhandlas.

Men jag funderar på vilken vidvinkel jag ska välja:

Sony 11-18mm f/4.5-5.6 DT för ca 4800 på B&H med lokala skatter

Sigma 10-20mm f/4-5.6 (D) EX DC för ca 3300 på B&H med lokala skatter

Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X 116 Pro DX för ca 4500 på B&H med lokala skater

just nu lutar det åt tokinat pga grymma recensioner och skärpan.

Har ni andra några tips?

Ska om ca två veckor åka till NYC och har kommit fram till att en vidvinkelzoom ska inhandlas.

I dagsläget har jag ett 50 1.8 och kitzoomen (18-70(vilket har fått sig en liten smäll och har blivit mycket oskarpt.) till min A200

Till vinter någon gång kommer A77 och 16-50 SSM inhandlas.

Men jag funderar på vilken vidvinkel jag ska välja:

Sony 11-18mm f/4.5-5.6 DT för ca 4800 på B&H med lokala skatter

Sigma 10-20mm f/4-5.6 (D) EX DC för ca 3300 på B&H med lokala skatter

Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X 116 Pro DX för ca 4500 på B&H med lokala skater

just nu lutar det åt tokinat pga grymma recensioner och skärpan.

Har ni andra några tips?

Jag personligen hade gått på Tokinan...bra bildkvalité och bra byggkvalité.
Sony 11-18/f4,5-5,6 hade jag haft som sistaval då Sigman är lika bra o med samma ljusstyrka för en mindre peng.

Sonyt har äldst konstruktion. Jag hade ett tamron med samma konstruktion en gång som jag var väldigt nöjd med. De har ju även en 10-24 som jag själv hellre hade tittat på än sonyt eller sigmat. Tokinat har jag inte testat själv, men det har ju blivit hyllat i tester så de två hade jag bett om att få testa (tamron och tokina)

//Björn

Tokinat!

Sitter hemma i Sverige nu efter ett par underbara dagar i NYC med mitt Tokina och B+W Pol Slim filter! Gick loss på totalt 5300 vilket känns mycket bra med tanke på hur den levererar. Skärpan är grym! :D

ANNONS
Götaplatsens Foto