Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilka Nikonhus klarar dubbelexponering i kameran?
- Trådstartare Martin F
- Start datum
anna.kristiansson
Aktiv medlem
Vill du ha just Nikon? Annars har ju 6D och jag tror även 60D denna funktion.
/Anna
/Anna
Studiomats
Aktiv medlem
6D 5D mark lll och 1Dx är de enda från Canon som kan dubbelexponera.
anna.kristiansson
Aktiv medlem
Jo då 
Tror att just 60D var först när Canon äntligen föstod att funktionen var efterfrågad. Själv väntade jag ändå till 6D kom. Nu slipper jag lägga ihop två bilder och ser resultatet direkt i kameran!
/Anna
Tror att just 60D var först när Canon äntligen föstod att funktionen var efterfrågad. Själv väntade jag ändå till 6D kom. Nu slipper jag lägga ihop två bilder och ser resultatet direkt i kameran!
/Anna
Studiomats
Aktiv medlem
Jo då
/Anna
Journalisterna gick ut med att 60D hade multiexponering men det visade sig sen att den inte hade det. 1Dx var den första digitala som fick det.
Höll på att köpa en 60D men hade sådan tur att detta uppdagades just innan.
anna.kristiansson
Aktiv medlem
Journalisterna gick ut med att 60D hade multiexponering men det visade sig sen att den inte hade det. 1Dx var den första digitala som fick det.
Höll på att köpa en 60D men hade sådan tur att detta uppdagades just innan.![]()
Det ryktet gick jag på
/Anna
Benny p
Aktiv medlem
D200 klarar 10 exp.1500:- - 2000:- En bra och robust kamera
//Benny
//Benny
Jag undrar vilka av Nikons hus som fixar dubbel- eller multiexponering i kameran. Är inbiten Canonist men denna funktion skulle kunna få mig att överväga ett backuphus + objektiv.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Jag begriper heller inte varför man inte vill göra det i datorn.Gör det i datorn istället?
Jag har slängt många dia när dubbelexponeringen inte blev vad man ville.
Varför skulle man då vilja göra de "misstagen" i kameran idag?
sebmacahan
Aktiv medlem
För er som inte "begriper" så finns det ju många användningsområden för dubbelexponering och här är ett sätt att dubbelexponera som är svårt att trixa till i datorn. 
http://www.ephotozine.com/article/multiple-exposure-landscapes-13401
pdahlen
Aktiv medlem
Jag har Nikon D90, D300 o D7000 och testat det ibland, och visst kan man någon gång få till något extra med multiexponering, men jag håller med andra att du har precis samma möjlighet att göra det i datorn fast bättre. Man få ju ha ett program som hanterar lager tex PSE, men det går fint att göra precis samma sak. Du kan då också använda rawbilder, i Nikon kan du enbart slå ihop jpgbilder
Tell
Aktiv medlem
För er som inte "begriper" så finns det ju många användningsområden för dubbelexponering och här är ett sätt att dubbelexponera som är svårt att trixa till i datorn.
Vad där är svårt att fixa i datorn?