Annons

Vilka nordiska youtubers följer ni?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Vi är sugna på att göra en intervjuserie med intressanta nordiska youtubers (ja, inom fotoområdet alltså :)) på Fotosidan.se och i Fotosidan Magasin.
Nu är vi nyfikna på vilka det är ni följer!

Det kan handla om allt möjligt inom foto, till exempel bildtänk, fotograferingsteknik, fotografintervjuer, bildbehandling och utrustningstips & -recensioner.
Men till att börja med vill vi alltså hålla oss till till "lokala" youtubers.

Stort tack på förhand! 🙏

/Peter Wiklund, chefredaktör Fotosidan Magasin
 

D Gulliksson

Aktiv medlem
Jag följer inga youtubers. För mig är det bortkastad tid. Jag lär mig nya saker mycket bättre och snabbare genom att läsa texter. Sådan är jag!
Jag tittar främst för jag tycker det är rogivande på något sätt. Något kanske man alltid kan lära sig men det är inte därför jag tittar på dem. Morten Hilmers expeditioner är väldigt intressanta att titta på.
 

Canon-Krille

Aktiv medlem
Jag tittar främst för jag tycker det är rogivande på något sätt. Något kanske man alltid kan lära sig men det är inte därför jag tittar på dem. Morten Hilmers expeditioner är väldigt intressanta att titta på.
Jag instämmer, det är inte så mycket själva fotograferandet som är det intressanta med Morten Hilmer, även om han är en mycket duktig naturfotograf, utan mer hur han förmedlar sina naturupplevelser.
 

Sorgesol

Aktiv medlem
Jag kollar mest på brittiska fotografer på Youtube (dom är väldigt skojiga med sin typiska brittiska torra humor) men när jag skulle prova på makro fotografering så var Micael Widell väldigt bra. 🙂 Han passade min nybörjar nivå.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Morten Hilmer och Dani Connor
Tänkte just att jag i princip inte tittar på några, men Dani Connor har jag faktiskt tittat på. Fast svensk är väl lite av en defintionsfråga eftersom hon egentligen är britt, även om hon köpte ett hus i norra Sverige förra året och innan dess väl hade hyrt en period.

Annars är det nog bara Mattias Burling (som kör på engelska) som jag på rak arm kan komma på att jag tittar på ibland.
 
ANNONS