Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken affär är mest generös med beg.

Produkter
(logga in för att koppla)

NiklasK

Aktiv medlem
Tänkte byta in lite prylar mot ett nytt 70-200/2.8L utan IS! Vilken affär i STHLM brukar vara mest generös med pröjs för begagnade saker vid en sådan här affär?
Grejerna jag tänkt byta är canon EF, både hus och gluggar!

Precis som med bilar är det bäst att sälja privat och sedan köpa i affär. De blir knappast glada över inbyten om det inte är nya Canon-grejor. Är man en brokig mängd utrustning kan det dock vara värt att få sålt allt på ett bräde.

Kolla med L-Foto i Vansbro. han köper in mycket.

undvik Sergel Foto i Stockholm, de bjöd mej 50 spänn för en fyra månader gammal Minolta 3600 HS(D) blixt... å andra sidan borde de ha bra utpriser på begagnat *s*

50 spänn? Det var inte mycket!

Jag har fått för mig att man får mer för grejerna om man samtidigt köper något nytt! Stämmer det?

LP-Foto på Rådmansgatan. Jag har både köpt och sålt utrustning till dem och är mkt nöjd.

Forslund skrev:
Jag har fått för mig att man får mer för grejerna om man samtidigt köper något nytt! Stämmer det?

Tja, knappt några butiker köper in något utan att du köper något. Möjligen Canon Eos. Men de som köper in ger kanske lite mer om du handlar. Men det är precis som med bilar att man inte vet om det kanske är en rabatt som man ändå skulle kunnat få på de nya prylarna.

Bäst är nog ändå att sälja privat om man vill ha mest pengar för sina prylar.

ANNONS
Götaplatsens Foto