Annons

Vilken Blixt ska jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Flightspotter89

Aktiv medlem
Har nu bestämmt mig för att köpa en fast 50mm f/2.8 och känner att ska jag använda den fullt ut måste jag köpa en bilxt men frågan är vilken? Vilken blixt ska man sattsa på för normalt foto, har för övrigt en Canon 400D.

Har kollat lite på Sigmas Blixtar och är mest inne på en sådan men vilkan av modelerna, finns en uppsjö av blixtar till olika pris och jag har ingen aning då jag inte jobbat så mycket med externa blixtar.

Tack på förhand

Jag använder Sigma EF 500 Super DG till min 350d. Är väldigt glad för den. Framförallt för att den går att använda som slavblixt. Så jag använder den flitigt i studion oxå i paraply.

Vad har din nya lins med blixten att göra?

pellepiano skrev:
Jag använder Sigma EF 500 Super DG till min 350d. Är väldigt glad för den. Framförallt för att den går att använda som slavblixt. Så jag använder den flitigt i studion oxå i paraply.

Vad har din nya lins med blixten att göra?

Mest inne på att jag ska köpa ny lins och det är inte så stor medning att göra det så länge som jag har poketblixten bara.

Flightspotter89 skrev:
Mest inne på att jag ska köpa ny lins och det är inte så stor medning att göra det så länge som jag har poketblixten bara.

?

Linsen är väl en sak - blixten en annan?

En separat blixt kommer att vara ett lyft oavsett vilket objektiv du använder.

Om något så är ju behovet av en bra blixt större desto sämre (ljussvagare) objektiv du har. Det blir helt enkelt fler situationer där du måste använda blixt.

Jag har en 430 EX på min 400D och är mycket nöjd. Skillnaden mot den inbyggda blixten är klart påtaglig.

Mvh
Anders

ANNONS