Annons

Vilken kamera ska jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)

Engvall

Ny medlem
Hej!
Jag fick en Olympus E-410 digital-systemkamera i julklapp. I paketet fick jag ett ED 14-42mm objektiv och ett ED 40-150mm objektiv.
Men jag funderar på om jag ska byta till en Nikon D40 eller Nikon D40x.
Min äldre bror har en D40x så jag vill ju gärna ha en Nikon så att jag kan ha objektiv mm tillsammans med honom.

Fördelar och nackdelar med D40 vs D40x ?
Eller ska jag kankse ha en Canon eos400D ?

Grymm beslutsångest över detta.

MVH Jakob

Vad är det för fel på kameran du har fått i julklapp? Låter ju som att du har fått ett ganska komplett paket, vad skulle vara bättre med D40(x) eller en 400D? :)

Malm skrev:
Vad är det för fel på kameran du har fått i julklapp? Låter ju som att du har fått ett ganska komplett paket, vad skulle vara bättre med D40(x) eller en 400D? :)

Jo det att jag kan dela saker med min bror.
Och att fler som jag känner använder Nikon :)

Engvall skrev:
Jo det att jag kan dela saker med min bror.
Och att fler som jag känner använder Nikon :)

Vad har i så fall Canon eos400D med saken att göra??

Såg att Media Markt hade D40x till kanonpris, men om du byter märker du knappast någon skillnad mot din julklapp ändå.

/K

Engvall skrev:
Jag fick en Olympus E-410 digital-systemkamera i julklapp. I paketet fick jag ett ED 14-42mm objektiv och ett ED 40-150mm objektiv.
Men jag funderar på om jag ska byta till en Nikon D40 eller Nikon D40x.
Min äldre bror har en D40x så jag vill ju gärna ha en Nikon så att jag kan ha objektiv mm tillsammans med honom.

Fördelar och nackdelar med D40 vs D40x ?

Ska du byta, så bör det vara till en D40X, då får du lite mer upplösning. Byta bör du dock göra bara om du tänker köpa mer optik och anndra tillbehör, annars har du en rätt bra utrustning.

Vad kan vi bidra med, tycker du?

Per.

Jag vill bara känna att jag gör ett väl genomtänkt val.
Ni har hjälp mig lite på traven.
Tackar så mycket!

ANNONS