Annons

Vilken scanner??

Produkter
(logga in för att koppla)

rickardsund

Aktiv medlem
lite frågor...
Jag funderar på att införskaffa mig en scanner+ny pc eller canon d10....vilket känns som mest användbart...??Finns ju en massa fördelar och nackdelar hur jag än vrider och vänder på det, men diskutera kanske kan få valet lite nya vinklar..Sitter på en för seg pc så det måste jag införskaffa mig hur som helst...pfotoshop 7.0 segar som fan...

Vilken scanner. Canonscan 9900F eller epson 3200?

Finns det någe tips där det finns billiga datorer, har skärm etc..

/den vilsne

En bra dator är nästan ett krav i allafall :)

Frågan är väl om du vill fortstätta med analogt eller vill gå över på digitalt.

Mvh:Adam

Vad det gäller scanner så kolla denna test på www.photo-i.co.uk han har gjort ett ordentligt jobb verkar det som. Undertecknad ska skaffa en Epson. Vilken scanner du än väljer så skaffa en dator med med mycket kraft då filerna verkar bli mycket stora.

Här går det undan..

Tack för alla svar!!! snacka om snabba svar...antecknar allt..
En till fråga hur längt efter ligger PC gentemot MAC?? hur stor skilnad blir det digitalkamera eller om jag skulle scanna småbild med de överstående scannrarna...?Eller blir det hyfsat lika?? Dock känns det ju mer ekonomiskt med Digitalt..Men å andra sidan e jag sugen på Mellanformat också..

rickardsund skrev:
En till fråga hur längt efter ligger PC gentemot MAC??

Beror väl på dina behov. Du kan få en bra PC för samma pengar. Mac har mycket fördelar både vad gäller grafik och virus. Själv har jag just beställt min första mac. Tankarna som snurrade en del innan jag bestämde mig handlade mycket om nya program också. Det kan ju bli en skyhög kostnad med nytt PS och allt annat livsviktigt i programväg vid byte.

PS. och av lite privata intressen så måste jag tillägga att mellanformat är trevligt, jag tycker du ska satsa på det;) DS

Det vet du Lotta!! mellanformat e min nya stora utmaning...och jag är väldigt sugen på din...som du vet..Men det e mycket som ska inhandlas...samtidigt känns det som, men jag e lite väl ivrig...Men måste tänka på vad som kan girera pengar tillbaka snabbt för nya inköp..tänk om någon kunde slänga 30 loppor till en...sånt e livet..
Ja älskar Mac assar åt fotograf som bara kör det såklart..men det e ju så extremt mycket mer pengar...

Lotta

Har även fått upp min första bild nu i albummet..vore kul om du ville kommentera...jag vet att du inte gör det längre , men hoppas på ett undantag..=)

Inga undantag här inte;) Jag kommenterar visst fast utan betyg och kanske inte så mycket..

En PC med bra grafikkort och en skaplig processor är inte heller fy skam..

En bra PC, eller ska vi kanske säga Windows-maskin, är lika bra som en bra Mac. Även i grafiska applikationer. Fler och fler tidningar går över till Windows. Nu vill jag inte starta något krig, jag gillar själv båda systemen, men den tiden är förbi när det var krångligt att installera program i Windows och Mac låg före grafiskt.
Jag jobbar nästan lika mycket med Photoshop i båda systemen, men känner mig mer hemma i XP.
Mac, Windows, Zündapp...egentligen är det strunt samma, bara det funkar.

Tack Lotta Och Calle

Precis det jag ville höra..!! Jobbat också i båda och gillar Xp skarpt..har inte testat att leverera någe jobb än digitalt, eller bränd cd-skiva..hur gör man för att det ska funka om man levererar till nån som har mac..?? är det dom som ändrar i format eller jag?? Kommer det att ställa till stora problem den vägen om jag kör på PC?

ANNONS
Götaplatsens Foto