Annons

Vilket minneskort till 30d?

Produkter
(logga in för att koppla)
Många med mig kör med Sandisk Ultra II eller Extreme III.
Båda dessa är snabba nog att inte bromsa kameran. Nu har ju prisskillnaden blivit så liten att man nästan lika gärna kan köpa Extreme III och vara på den säkra sidan.
Ett 2 gb räcker långt, köp hellre två st 2 gb än ett 4 gb. Det blir billigare och du är inte ställd om ett pajar.
Nu har ju Extreme IV kommit men kostar mer och lär inte göra någon skillnad i 30D jämfört med Extreme IV.

Mitt råd...
Köp ett 2 gb Extreme III till att böja med, sedan ett till om du märker att du behöver mer.

Kolla också priserna i datorbutikerna på nätet, ofta är det billigare där.
Till exempel här http://www.webhallen.com/prod.php?id=36174

Det är ju en hel tusing skillnad mellan webbhallen och scandinavian photo!

Är det samma priser i den fysiska butiken?

En tusing är det väl inte, men sådär drygt 150:- för ett 2 gb Extreme III.
Det är samma priser i butikerna men du slipper portot.
Jag köper alltid minneskort hos datorsäljarna, billigare och samma produkt.

Scandinavian photo 2GB Extreme III = 1095
Webbhallen 2GB Extreme III = 939

Ja visstja. Tusan va jag tänker ologiskt ibland. men 150 kronor är alltid pengar :)

Jag kör med TwinMOS 1GB kort till min 30D. Har inte upplevt några problem än varken i snabbhet eller pålitlighet. Korten kostade ca 350:- styck på komplett.se när jag köpte dem (ca 280:- nu). TwinMOS har även 2GB och 4 GB kort nu (för ca 545:- och 999:).

TwinMOS korten är antagligen långsammare än Sandisks värstingkort, men för mig är "snabbt nog" lika bra som "snabbast".

/Anders

Senast ändrad:
Jag har både 1GB och 2GB Twinmos Ultra-X.
Det första 70X och det andra 140X.
Båda korten är grymt snabba och har fungerat klockrent, det finns ingen anledning att köpa dyrare kort, Twinmos lämnar dessutom 120 månaders (10 år) garanti på korten.
Länk till Twinmos infosida.

Kortet finns på Komplett.se för 545:-
Länk till Komplett.se

ANNONS
Götaplatsens Foto