Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilket minneskort?
- Trådstartare Nifti
- Start datum
Lars Johnsson
Aktiv medlem
Extreme III är bra, men inte vad kameran max kan hantera. Extreme IV eller Ducati är snabbare.
Kolla här vad du vill ha
http://www.robgalbraith.com/bins/camera_multi_page.asp?cid=6007-9254
Kolla här vad du vill ha
http://www.robgalbraith.com/bins/camera_multi_page.asp?cid=6007-9254
Nifti
Medlem
Då butiken endast hade extreme II hemma köpte jag ett 2 meg för att ha något att testa med.
Efter att ha provat med det kan jag inte se att det skulle vara några problem för kameran.
Undrar vad man igentligen känar på att köpa ett snabbare minneskort så länge man inte villl fote en serie som fyller kamerans buffert. Finns det något kort som är så snabbt så det hinner lagra 6 bilder /sek?
Efter att ha provat med det kan jag inte se att det skulle vara några problem för kameran.
Undrar vad man igentligen känar på att köpa ett snabbare minneskort så länge man inte villl fote en serie som fyller kamerans buffert. Finns det något kort som är så snabbt så det hinner lagra 6 bilder /sek?
Maxieboy
Aktiv medlem
6-7 likadana bilder i sekunden är kanske skoj? Vad jag mest är ute efter på minneskort är snabbare överföringstid till datorn eller min bärbara hårddisk med kortläsare. Jag fotar modellbilder och tar ca 200 bilder/timme, i två timmar. Det tar onödigt lång tid att föra över raw filerna till datorn. Fram för snabbare läsning av minnen. Skrivhastigheten är OK som den är.
ErlandH
Aktiv medlem
Vid normal användning funkar Extreme 3 eller Ultra 2 utmärkt. Men om man vill undvika att kortet i vissa situationer ska vara en flaskhals bör man ha Extreme 4.Nifti skrev:
Då butiken endast hade extreme II hemma köpte jag ett 2 meg för att ha något att testa med.
Nej, det finns inget kort som kan lagra det -- iaf inte om man sparar bilderna som raw-filer.Allemyr skrev:
Ja det är klart att det finns kort som hinner lagra det, 6.5 som 40D med ngt mindre bildfiler är inga problem med extrem IV.
Kamerorna har en inbyggd buffert, som i normalfallet klarar av ungefär 2 sek seriebildstagening (raw). Sen måste bufferten tömmas för att man ska kunna ta en bild till. Bilderna sparas då ned på kortet i en hastighet av ungefär 1 bild/sek -- om man har ett snabbt kort. Har man ett långsammare kort tar det förstås längre tid.
Senast ändrad: