Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilket objektiv till en Kodak Carousel S-AV 1030 70-120, 200 eller ett 229mm...?
- Trådstartare ville2002
- Start datum
KVICK
Aktiv medlem
Jag förstår att du vann auktionen på Tradera i natt. Vilket objektiv du skall välja av dessa beror mycket på hur stor duk du har och på vilket avstånd till duken du kommer att placera projektorn. 200 och 229 mm är definitivt för större lokaler än normal hemmamiljö. Med 70-120 blir du mer flexibel. Jag har själv ett 70-210 som funkar bra i de flesta sammanhangen. Om du vill täcka en 1.5m duk med 70mm får du ställa projektorn på 3m och vid 120mm 5m. Motsvarande för 200mm optiken är ca 8m. /Göran
ville2002
Aktiv medlem
KVICK skrev:
Jag förstår att du vann auktionen på Tradera i natt. Vilket objektiv du skall välja av dessa beror mycket på hur stor duk du har och på vilket avstånd till duken du kommer att placera projektorn. 200 och 229 mm är definitivt för större lokaler än normal hemmamiljö. Med 70-120 blir du mer flexibel. Jag har själv ett 70-210 som funkar bra i de flesta sammanhangen. Om du vill täcka en 1.5m duk med 70mm får du ställa projektorn på 3m och vid 120mm 5m. Motsvarande för 200mm optiken är ca 8m. /Göran
helt riktigt den auktionen var det...tack för ditt svar...
ville2002
Aktiv medlem
KVICK skrev:
Måste fråga en sak...det finns olika typer/beteckningar av magasin...passar alla magasin till alla modeller...eller hur är det...?...
Damocles
Aktiv medlem
70-120 objektivet lider dock av synbar distorsion på 70-85 och 105-120 eller nåt liknande, otroligt irriterade tyckte jag. Har också en Kodak Carousal S-AV fast modell 1010.
Tycker den funkar bra, går rätt lätt att ställa skärpan själv också faktiskt.
Vet inte om det finns flera typer av mag, vissa har plast i innersta ringen, andra har metall, båda funkar fint här.
Tycker den funkar bra, går rätt lätt att ställa skärpan själv också faktiskt.
Vet inte om det finns flera typer av mag, vissa har plast i innersta ringen, andra har metall, båda funkar fint här.