scrapparlotta
Aktiv medlem
Ja, nu har jag (även om inte min sambo inte vet det än) bestämmt att köpa mig en systemkamera. Har velat ha en sååå länge. Men hjälp vad det var många och välja på....Och jag kan inte så mycket om alla siffror, pixlar, objektiv osv....Tyvärr har jag inte råd med nån värsting kamera....Den jag har hittat på netonnet med två objektiv till är denna Nikon D40 + 18-55/3,5-5,6 + 55-200/4,0-5,6....är det en bra kamera till en nybörjare? Det jag reagerar på är att den har samma (eller nästan) megapixlar som min digitalkamera jag har nu...min har 6 och denna hade nog 6.1 om jag inte minns fel. Men betyder det att den tar korten i samma kvallite? Är det nån mening att köpa den då? Måste jag upp i pixlar? Jag gillar att fota macrobilder....kan jag göra det med dessa objektiv?
Jag är grymt sugen att åka och köpa en i helgen...så jag är väldigt tacksam för svar på mina frågor. Är det nåt jag har missat, som jag borde tänka på....Tala gärna om det
Jag är grymt sugen att åka och köpa en i helgen...så jag är väldigt tacksam för svar på mina frågor. Är det nåt jag har missat, som jag borde tänka på....Tala gärna om det