Hej Maria,
Detta är två val, som jag ser det;
1). 5DII mot 6D
2). 6D mot 5DIII.
Val nummer 1 är enkelt för mig (som har 6D o har ägt 5DII) - 6:an är mindre, lättare, moderna, ger bättre bildkvalité, bättre autofokus, lite bättre ergonomi (smaksak, jag vet).
Val nummer 2 handlar ju mer om ifall du tycker det är värt att lägga 10000:- extra på de (säkert inte oviktiga) mervärdena en 5DIII ger o som redan listats här.
Har just DU användning för dubbla minneskort, en lite vassare autofokusfunktion, ett stabilare (=tyngre/större) hus, etc?
En känslig, exakt mittpunkt för autofokus á la 6D är inte så dumt - tog själv några fågelbilder i kvällsbelysning med en alldeles färsk kamera (hade inte lärt mig autofokusinställningarna ännu) o de blev förvånansvärt skarpa.
På Prisjakt sätts en 6D i strax under 15000:- medan en 5DIII inte går att få tag i för under 25000:-.
Man KAN få tag i både 6D o 5DIII på begagnatmarknaden o vad jag vet finns funktion för att läsa av antal exponeringar hos båda (saknas nog hos 5DII?).
Dessutom: En medlem på FS sedan många år är nog riskfritt att handla av, tror du inte?
Bästa ...
//j