Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vitt sträck på mina bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Me Peter

Medlem
Har fått ett problem med min 1ds.
I övre kant på bilderna i soljus (bara i soljus)
blir det ett vitt sträck, kolla bilden.
Har testat med olika objektiv och problemen är de samma. Har testa olika brännvidder, olika filformat osv...
Har någon varit med om detta eller har något fröslag va som kan vara fel på kamera huset?

Bilagor

• cf1u5250.jpg
    cf1u5250.jpg
    53.7 KB · Visningar: 508
tackar, det låter väldigt vettigt när du säger det. Den har inte varit på service innan...
Vet du hur mycket det kostar o fixa slutaren?

Hade exakt samma problem med en av mina 1D. Dessutom fick jag random svarta strek mitt i bilden. Först så jag upptäckte det.

Som Magnus skriver, slutaren som håller på att ge sig.

Jag fick betala 3200:- för den reparationen.

ok tackar, inget kul: P
hur lång tid tog det för din kamera (reperationen)? de har rätt lång service tid har jag hört.

Me Peter skrev:
ok tackar, inget kul: P
hur lång tid tog det för din kamera (reperationen)? de har rätt lång service tid har jag hört.

Innan semestern, och då hade dom inte så blodigt mycket att göra. Tog närmare 1 vecka - vilket får anses vara hyffsat snabbt. Jag är inte längre medlem av deras "pro service" som jag var förr. Då gick svårare reparationer på högst 2dagar.

Du får helt enkelt fråga dom, där du lämnar in det hur länge det kan tänkas ta.

ANNONS
Götaplatsens Foto