Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Wacom med flera skärmar...

Produkter
(logga in för att koppla)

Anderzon

Aktiv medlem
Jag kör en wacom intous3 A6 platta ihop med två skärmar(21"&15"). Jag kör alltid menyer etc. på den högra och programmet på den vänstra. Problemet är att jag får använda hela min plattas bredd till båda skärmarna... väljer jag bara den vänstra så kommer jag inte åt menyerna!

Det hade varit guld att kommaåt den vänstra skärmen genom att tex hålla ner en alternativ knapp! För att kunna använda plattans hela storlek till själva bildbearbetningen.

Hur har ni gjort?

Mvh // Martin

Kor ocksa tva skarmar. Mitt fall foredrar jag att stalla in mappingen till mouse mode och dra ner kansligheten pennan ett par snapp.

Det var ingen dum idé det där med en knapp. Maila den till Wacom.

/ Mattias, som oxå kör med två skärmar och retar sig ibland

Hemma kör jag A6 och lider av preics samma sak, men på jobbet kör jag A4 och kan utan problem köra plattan på båda skärmarna och ändå ha ett utmärkt utrymme över att rita på.

Inte för att det är någon enkel lösning att "köpa större platta", men ändå...

Ska testa mousemode...

Intressant med mousemode. Absolut ett alternativ värt att testa även om det krävs några minuters inställning av hjärnan när acceleration-chocken kommer. Rör man pennan sakta går den jääävligt sakta, och vice versa.

Just denna accelerations-funktion gör att det blir lite svårt med noggrannheten i riktningar när man kommer över hastighetströskelvärdet för när hejdundrandeaccellerationen ska slås på. Men man kanske vänjer sig?

Ska testa under längre tid.

Tar ett tid att vanja sig, men sen tycker jag det funkar bra. Det enda jag stor mig pa ar att de finns sa fa hastighetsinstallningar i mousemode. Det ar antingen for snabbt eller for sakta. Vilket ar synd eftersom de sakert skulle kunnat fixa det med ett par extra rader kod i programmet.

ANNONS
Götaplatsens Foto