Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Webaccess av foton med kommentarer?

Produkter
(logga in för att koppla)

henrik.f

Aktiv medlem
Jag har digitaliserat mina föräldrars fotoalbum och behöver få personer som jag inte känner igen identifierade så jag söker nåt sätt att visa upp fotona på webben så att mina släktingar kan gå in och ge den information dom har att ge. Alltså nån sorts album med kommentarmöjlighet. Inget avancerat för detta är bara en engångsgrej.
Jag har bilderna i Lightroom.
 
Jag har digitaliserat mina föräldrars fotoalbum och behöver få personer som jag inte känner igen identifierade så jag söker nåt sätt att visa upp fotona på webben så att mina släktingar kan gå in och ge den information dom har att ge. Alltså nån sorts album med kommentarmöjlighet. Inget avancerat för detta är bara en engångsgrej.
Jag har bilderna i Lightroom.

Det bör ju vara enkelt om du går in i Webb-modulen och använder någon av mallarna där.
 
Jag rekommenderar å det varmaste tjänsten Smugmug.com. Obegränsat med plats, massor med mallar och personliga inställningar, plats för kommentarer och plugin till Lightroom. Kommentarerna synkas dessutom från Smugmug tillbaka till Lightroom. Mycket smart och smidigt. Du kan ha RAW-filerna i Lightroom och slippa exportera en massa JPG-filer för uppladdning du du sedan raderar. Kör med RAW och ladda upp med Friedls plugin.

Jag använder det både privat och till en förening jag är med i.

Det fina med SMugmug är att bilderna går att låsa för utskrift, nedladdning etc. Bilderna går att visa med olika sorters skärpning. Mycket avancerad tjänst men den går att använda rakt av.

Det bästa av allt tycker jag är priset och det faktum att du har obegränsat med plats.
 
Ny Lightroom plug-in

Jag använder Lightroom och skapade faktiskt en plug-in bara för att kunna publicera bilderna snyggt på min egen site. Jag ville inte vara beroende av onlinetjänster utan få kontroll på hur bilderna visas. Det man kan göra i denna plugin är att justera storlekar och ha så kallade featured images.

Kolla gärna på några av min galleries på http://www.bayerpattern.com

Om ni gillar albumen kolla efter en Lightroom plug-in på samma site som heter Nordic Design.

Jag använder den vid alla fotoleveranser men även för album till vänner och bekanta
/SL
 
ANNONS