Annons

Hjälp med produktfoto, möbel (Storstockholm)

Produkter
(logga in för att koppla)

A.Forsman

Ny medlem
Hej,

Jag ska försöka att hålla mig någorlunda kort så att det här inte blir en hel roman, utan istället ge en djupare förklaring till detaljerna om du tror att det här är något som du kan och känner för att hjälpa till med. Min tanke med det hela är att det kunde vara roligt att lägga ut den här förfrågan både för vår del och även till dig som fotograf som är sugen på att visa lite vad du går för.

Jag själv som skriver heter Anders är 30 år, bor i storstockholm och till vardags arbetar jag som utvecklingsingenjör med riktning mot maskinteknik. Jag är uppväxt i en familj som driver ett fin- / möbelsnickeri med traditioner långt bakåt. De senaste åren har mitt intresse drivit tillbaka mot trä och jag har vid sidan av mitt yrke haft inredningssnickeri som avkoppling och byggt en del möbler som har väckt intresse hos vänner och bekanta.

Sedan ett slag tillbaka har tanker grott inom mig att visa någon möbel utåt och sedan januari i år så har jag och en av mina nära vänner gått ihop och funderat över hur vi skulle vilja profilera oss och vilka möjliga vägar vi har att nå ut. Vi har tillsammans filat på detta när vi har haft tid och möjlighet...vi har nått fram till en första möbel med designunderlag, en liten förserie på tre exemplar som går att använda till marknadsföring och exempelvis produktfoto.

Både jag och min kompis har under de senaste åren haft foto som ett visst intresse och vi är familjära med grunderna och har en del material som vi duger för oss runt omkring tillverkning och likande. Än så länge finns inget bolag uppstartat och de kostnader som uppstått hittills med maskinutrustning, material, designskydd och så vidare lägger vi ut privat. Den största uppoffringen blir trots allt den tid som vi lägger ner, men det känns ändå enkelt när det är något man verkligen vill.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Anledning till att jag lägger det är inlägget är att vi skulle vilja ha hjälp med att ta produktfoton på en möbel ur förserien som höjer ribban något från det vi själva har tagit. Vi tog bland annat några foton inför ansökan om designskydd. Vi saknar själva en del utrustning för riktigt bra produktfoto och även viss kompetens vad kanske framför allt den här typen av foto med ljussättning och liknande.

- I ett första skede önskar vi hjälp med studiofoto av möbeln (där vi kommer till dig)
- I ett senare skede önskar vi även hjälp med miljöfoto där möbeln kommer ställas i sin rätt miljö.
- Vi ger naturligvis en viss ersättning, men vi håller nere kostanderna så mycket som möjlig innan vi märker om det här kan fungera.
- Möjligheten som finns i det här är att om det fungerar så kommer vi att ta jobba vidare med detta och då behöva hjälp framöver med ytterligare foton.

Låter det som något för dig så kontakta gärna mig via e-mail, [email protected]. Om du vill får du gärna bifoga några bilder eller rent av en portfolio, gärna med bilder relevanta för just detta, men även övriga och berätta lite varför du vill hjälpa oss och vad du skulle kunna bidra med. Du är självfallet välkommen med ytterligare frågor innan du anmäler ditt intresse, eftersom jag förstår att uppgiften är relativt diffus och det kanske kan vara kul att veta om det här är något som du tror jag bli något mer framöver eller ej.

Vänliga Hälsningar / Anders
 
En stor eloge till dig för en bra förstapost här på Fotosidan! Väldigt bra formulerat och skrivit.

Välkommen.

Jag lovar att du kommer att få den hjälp du efterfrågar
 
Hej Johan,

Tack så mycket...

Jag håller tummarna för att vi hittar någon som kan och vill göra ett bra jobb. Kan ju passa på att fylla i att det är inte frågan om arbete helt utan ersättning, men vi försöker hålla oss lite innanför ramarna för vad som är rimligt så här i början av ett projekt som vi vet väldigt lite om det kommer att fungera eller ej.

Vi hoppas ju naturligtvis på att vi kommer att vara en rolig referens att ha framöver =)

Hälsningar / Anders
 
Höjer upp min egen tråd ett snäpp.

Än så länge är är responsen rätt sval för den här förfrågan varför den fortfarande aktuell och kommer att vara det fram till dess att vi hittar rätt person för uppdraget. Jag vet att det finns potential bland fotograferna på den här sidan. Jag både hoppas och tror att vi ska kunna lyckas med en fortsättning på det här projektet, vilket skulle innebära ett fortsatt sammarbete om vi hittar en fotograf som vi trivs med.

Tänkte som sagt med den här bumpen meddela att detta kommer att vara aktuellt tills annat meddelas och säga att du som funderar över det tycker jag ska våga höra av dig =)

Hälsningar / Anders
 
ANNONS