Annons

Win x64 -går ej att kalibrera skärmen!!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Danlo

Avslutat medlemskap
Hej alla kunniga!

Vi har installerat Windows x64 -edition på datorn.
Jag kalibrerar skärmen som vanligt men inget händer.. skärmen förlblir densamma, dvs blå och låg kontrast! Hjälp!

Har detta med grafikkortet att göra? ( har inte hittat några drivrutiner för Geforce 2 GTS till Winx64)

Finns det något knep för att ta sig förbi detta? Vi vill liksom inte lägga flera tusen på ett nytt grafikkort, då kan vi lika gärna köpa ny dator!

Någon som har någon erfarenhet av problemen mellan vanliga Windows XP och x64-edition??

Tack på förhand.

har hört mycket knas om att vista är svårt att kalibrera, att den lixom vill återställa hela tiden....eller nåt sånt.

När jag körde X64 på min maskin så gjorde jag som så att jag hade sparat undan skärmprofilen från min standard XP-installation (detta eftersom det inte gick att hitta drivare till min spyder för 64-bitars xp), sedan pekade jag bara på den profilen i min 64-bitarsinstallation. Detta funkade ypperligt för mig iaf. Kräver dock att du sparat undan profilen INNAN du installerar om, alternativt att du kör två os samtidigt.

Är det 64-bitars Vista som saken gäller så funkade dock inte detta, jag fick köpa en ny kalibrerare istället.

Tjeena,

Jag hade enorma prblem med min nya dator med Win XPP x64. Att hitta drivrutiner till detta system är enl. mig dödsdömt!

Det slutade med att jag köpte Vista Ultimate x64 och en Spyder2 som har drivisar till just Vista x64. Sedan var allt löst!!

Byt till Vista el. tillbaks till XPP x32 är mitt tips till folket som vill kalibrera skärmen :)

Cheers // Martin

ANNONS
Götaplatsens Foto