Annons

Wista Field 45DX

Produkter
(logga in för att koppla)

SandmanNet

Aktiv medlem
Funderar på att köpa mig en storformatskamera och har fått ett erbjudande att köpa en Wista Field 45DX. Den är utan lins med med linsplatta. Den är i mycket bra skick. Han som äger den vill ha nästan 4000 kronor för den. Är det ett skäligt pris?

Jo det är nog ett ganska bra pris. De kostar ju närmare 15000 nya och om man sköter dem så håller de ju i flera generationer. :)

En fundering man kan göra innan man köper är om man föredrar trä eller metall, träkameran blir ju lite känsligare för väder och vind och tål inte lika hårda tag som en metallkamera. Jag har själv en Wista men en 45SP och märket håller generellt hög kvalitet på sina prylar.

Jo det är nog ett ganska bra pris. De kostar ju närmare 15000 nya och om man sköter dem så håller de ju i flera generationer. :)

En fundering man kan göra innan man köper är om man föredrar trä eller metall, träkameran blir ju lite känsligare för väder och vind och tål inte lika hårda tag som en metallkamera. Jag har själv en Wista men en 45SP och märket håller generellt hög kvalitet på sina prylar.

Tack för tankarna. Detta är en i trä och planen är att använda den som porträttkamera i studion så jag borde vara "säker" :)

ANNONS
Götaplatsens Foto