Annons

Zoomobjektiv för safari

Produkter
(logga in för att koppla)

toni

Aktiv medlem
ska till amboseli nationalpark i kenya i januari och ska nu köpa ett objektiv att använda med min dslr (ska köpa canon, troligvis 10d). jag behöver hjälp med objektivval.. vill ha ett zoom av den anledningen att man slipper byta objektiv och därmed slipper damm på sensorn. min budget ligger på max 6000kr så tyvärr blir det inte värsta 2.8 L men.. nån som har ett bra objektiv som dom vill rekommendera?

toni skrev:
ska till amboseli nationalpark i kenya i januari och ska nu köpa ett objektiv att använda med min dslr (ska köpa canon, troligvis 10d). jag behöver hjälp med objektivval.. vill ha ett zoom av den anledningen att man slipper byta objektiv och därmed slipper damm på sensorn. min budget ligger på max 6000kr så tyvärr blir det inte värsta 2.8 L men.. nån som har ett bra objektiv som dom vill rekommendera?

öka till 9995kr och köp sigmas 70-200 2,8

vad tror ni om Tokina AT-X 2.8 80-200mm C/AF (som ger 320mm med brännvidsförlägning) och ett pris på 5400 kr. billigare 2.8 är väl svårt att hitta men kvalitén kanske är därefter?

Tror att tokinan är helt ok. Aldrig provat den men bara hört och läst "snälla" saker.

Blir lite avis på Amboseli.. En fantastisk park även om elefanterna har härjat rätt friskt..

Har varit på en hel del safaris och tycker nog att 80-200 räcker ganska gött.
Men tycker ändå du skall se om du kan få tag på tex. Sigmas 50-500mm super glugg. Är trots omfånget hyfsat skarp och brännvidderna kommer väl till pass under en safari..
Vet inte vad du får ge beg. men värt att kolla?

Ha en underbar resa och lycka till..

Smakprov från kenya
Gepard Drottningen Löparen

härliga bilder... var nere -96 fast utan "bra" kamerautrustning så jag vill göra bättre ifrån mig denna gång..

ANNONS
Götaplatsens Foto