Annons
OBS: denna grupp är markerad som inaktiv. Gruppvärden kan aktivera den igen genom att redigera inställningarna.

Klotterplanket


Bli medlem i gruppen för att skriva
Föregående 1 ... 10 11 12 ... 14 Nästa 
Fibban
Fibban för 15 år sedan sedan
Det känns som att en pappersbild till träffen skulle sitta fint, sedan kan jag tycka att man kan lägga upp ett antal "gissa-bilder" på fotosidan också, det är ju lite kul om flera har möjlighet att gissa.
Dock tycker jag att den bild man avser att ha med i soldathemmet inte skall visas upp på fotosidan innan.
Känns detta OK?
//Peter
leilju04
leilju04 för 15 år sedan sedan
Hur ska vi göra med septembertemat, Gissa vad det föreställer när vi träffas ? Den som får minst rätta gissningar vinner hehe.. Tio teman till maran klart, han skall fundera lite till och ta bort två, han tror att Vänersborg funkar bäst. Väldigt vad "Herr" Friberg var formell då.. Bara för att du har varit i Raukanien kan tänka .. hehe... // Ljunkan
Kung Tune
Kung Tune för 15 år sedan sedan
Jag har ny ryggsäck, recension finns på:
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=20923

// Tune

Ps:25 dagar sedan min kamera lämnades in på spa, hoppas den snart är klar...
Fibban
Fibban för 15 år sedan sedan
Vinnande bild för augusti-temat var herr Ljungqvist:s.
Det är bra om ni har en bild sparad för september-temat i pappersform, då det är tämligen tevligt att träffas i soldathemmet.
//Peter
leilju04
leilju04 för 15 år sedan sedan
Jag satt i natt (under kriget mot de elaka Raukanerna) och gjorde info lappar som jag och Janne satte upp på skylten utanför soldathemmet idag..
leilju04
leilju04 för 15 år sedan sedan
Gillar "Grus-Johans" förslag på friskvårdsdagen.. Vernisage med snittar och vin.. tror jag kan haka på det..
kubben
kubben för 15 år sedan sedan
Jag tycker att vi har alldeles för lite flygplan på våran sida, så jag la dit ett till att börja med.
Tobbe.
Fibban
Fibban för 15 år sedan sedan
Ramsvik är OK för min del med.
//Peter
leilju04
leilju04 för 15 år sedan sedan
Hallo Ja jag kan nog fixa den 2/10. Har för övrigt pratat med prällen, han har planer på att eventuellt börja ha någon typ av aktivitet (typ meditation) i soldathemmet i höst, så han kommer nog att vilja ha en nyckel snart. Skall vi han en fotomara innan Ramsvik ? Har lagt ut arbetet med teman till min svärson, han plåtar en del så han begriper tanken. Pelle brukar för övrigt ta hand om posten men eftersom jag har nyckel så kom vi överens om att jag är postmottagare nu.
kubben
kubben för 15 år sedan sedan
På förekommen anledning, så föreslår jag att vi gör resan till Ramsvik Lördagen den 2 oktober.
Hoppas att detta kan passa alla i skaran av intresserade.
Ps. föreslagen starttid 09.00 från Grästorp
Fibban
Fibban för 15 år sedan sedan
Då är det dags att återuppta träffarna i soldathemmet.
Onsdag 1/9 12:30 Temabild "Ett vått liv"
//Peter
leilju04
leilju04 för 15 år sedan sedan
Går det bra med plåttermos eller tv-kanna ? Tror att Thermos reg varumärke är engelsk stavning medan termos är försvenskat. Har för övrigt en mattermos också om vi blir hungriga.... Tack försenast, ses på måndag.

Ps
Vacuumkolv lär (kan) vara det rätta svenska uttrycket.
Ds
Peterleijon
Peterleijon för 15 år sedan sedan
Vilken safari menar du nu? Är det nåt du inte ska med på?
Peterleijon
Peterleijon för 15 år sedan sedan
Ser även ut som vi kanske skulle behöva ha lite rättstavning på våra träffar, inte bara foto även om jag skulle behöva lära mig lite mer om just det. Även jag tackar för en trevlig kväll.
Fibban
Fibban för 15 år sedan sedan
Givetvis får alla som har en thermos åka med.

Pssssst.... ordförrådet stavas med 2 ärr.
//Peter
Fibban
Fibban för 15 år sedan sedan
Fotoresa med termos är i planeringsstadiet.
//Peter
Fibban
Fibban för 15 år sedan sedan
Samkväm med dött djur, potatissallad, grönsallad och bröd har genomförts utan kravaller. Lite nya inriktningar och mål har utstakats för sällskapet. Vi pratade om att ha öppet hus på FV-dagen. Bilder och gamal foto-utrustning krävs som "rekvisita", samt bra reklam för vår verksamhet.
Tackar för en trevlig samvarokväll.
//Peter
Fibban
Fibban för 15 år sedan sedan
För dom som tänker komma på torsdag så skulle det vara fräsigt om ni ville tänka till om hur framtiden i sällskapet skulle kunna "te" sig.
För dom som inte tänker dyka upp gäller samma sak, tänk till.
Ha det!
//Peter
Fibban
Fibban för 15 år sedan sedan
Mail angående grillkvällen är utskickat.
//Peter
Fibban
Fibban för 15 år sedan sedan
Grillkväll på torsdag 19/8 16:30 i soldathemmet/grillplatsen.
Intresseanmälan till mig senast onsdag. Mail kommer angående tillvägagångsätt.
//Peter
Föregående 1 ... 10 11 12 ... 14 Nästa 
ANNONS
Götaplatsens Foto