** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

DSLR-filmforum?

Produkter
(logga in för att koppla)

Casal

Aktiv medlem
Hej alla!

Filmandet med DSLR har ju slagit snabbt och kraftigt, borde det inte finnas ett forum för just det här?

Diskussioner om slutartider, ljudkontroll, riggar, gyron, ljussättning, utrustning, efterarbete m.m. kan diskuteras i en sådan avdelning.

Någon som tycker det är en bra idé?
 
Borde det inte ligga som en helt eget huvud forum?

På samma nivå som "Intresse/inriktning", "Handla", "Utrustningsfrågor"

Då skulle man kunna ha underforum för t ex "hårdvara", "mjukvara" eller "Filmandet" och "Efterbehandling"

Jag tror filmandet kommer att öka och det kan motivera ett eget forum.

Det finns säkert många som inte är det minsta intresserade av filmningen och då blir det lättare för dem att filtrera bort detta. Å andra sidan finns det säkert de som verkligen vill gräva ner sig i filmandets konst och då är det bra om de lätt hittar trådar om just detta.
 
Absolut. Jag skapade faktiskt ett forum i veckan för film.

http://www.fotosidan.se/forum/forumdisplay.php?f=134

Men jag kanske satte det lite för begränsat. Eller skall det vara ett för mjukvara och ett för hårdvara!?
Missade den när jag letade om det fanns något. Det känns väldigt efter exponeringen det där. Jag tycker det ändå är en ganska liten det jämfört med resten i filmvärden, så mer filmforum behövs.

AFJ's förslag är kanon!
 
ANNONS