Fotografering hellre än bra
Getinghonung 98/Försök att se Mao
Idag vaknade vi till en varm och behaglig värme, bara 30 grader och ingen sol.
Planen var att besöka Mao. Somliga ville se en gammal och skrumpen gubbe.
Men, efter tre säkerhetskontroller och massvis, massvis av människor så hann vi inte fram.
Fick nöja mig med ett foto utifrån. Har säkert fotats många gånger och bättre än jag lyckades med.
På Himmelska Fridens Torg fanns ingen tanks idag men väl en matvagn till den som var sugen.
Vi lyckades besöka Jing shan park, varifrån man ser hela den förbjudna staden. Tror lillkillen kollade på annat.
Publicerad 2015-07-15 13:09 |
Läst 699 ggr





Ja, man får gå in men öppettiderna är begränsade. Så därför missade vi, så mycket folk och så många säkerhetskontroller. Och väska och etc är inte tillåtet.
Får se om vi orkar göra ett nytt försök.
/Ulla
Det måste ha varit intressant att besöka Kina för 15 år sen det är intressant i dag också.
/Ulla
Det verkligt intressanta var att komma ut långt upp i norr till en liten "by" med bara några tiotusentals innevånare och jobba tillsammans med alldeles vanliga kineser.
Det finns mycket som är intressant i Beijing. Kan verkligen rekommendera ett besök.
Ulla