Annons
X. Oanvända vyer > Nyheter > På fotosafari med Pentax

På fotosafari med Pentax

För att marknadsföra sin kamera Pentax K-m har Pentax nu släppt ett litet flashspel där man ska springa runt och jaga små mynt och fota sjöodjur och örnar.

Det lilla spelet är faktiskt ganska roligt. Det finns fyra uppdrag att välja på, med olika svårighetsgrader, och där man ska fotografera olika saker. Längs banorna kan man hitta olika objektiv som man sedan kan välja mellan innan man inleder en ny bana, vilket är lite kul. Annars är det ganska mycket som ett vanligt hopp-och-skutt-spel. Men helt klart ett kul tidsfördriv.

Testa själva på Extremesafarigame.com. Du måste ha flash installerat.

Publicerad 2008-12-19. Läst av 6839 personer.

9 Kommentarer

jonfor 2008-12-19 13:57  
Börjar få lite ågren över mitt kameraval med dessa färger och flashspel...
harryett 2008-12-19 16:49  
haHAHha jag som tyckte det räckte med alla färger! vafan håller ni på med pentax? xD

gör KAMEROR istället!
joelchr 2008-12-19 17:02  
Mm.. Det är konstigt att de gör spel. De satsar ju HELA sin budget på att göra kameror...
Daniel Cederberg 2008-12-19 21:22  
äsch, vadå, marknadsföring som marknadsföring, kul med ett nytt grepp!
Lars Broman 2008-12-21 14:39  
Kommer tyvärr inte åt sidan.
Page not Found - 404 error
Kan någon berätta varför?
fredde_400d 2008-12-21 18:05  
Fungerar inte för mig heller.
Mechanical 2008-12-21 22:46  
Fungerar inte för mig... Tyvärr - det lät som om det skulle kunna vara ett kul tidsfördriv.
Boyracer 2008-12-23 19:43  
Borde man inte satsa lite mer på kärnverksamheten. Vad är detta Pentax? Bling bling, vita modeller och nu ett spel? Var är er fullformatare? Var är den digitala versionen av 6x7?
Nää, ge er nu!
Fredderov 2008-12-31 20:15  
Ganska väldigt smart drag av Pentax om jag ska säga mitt. K-m är entry level och marknadsförs kanske mer för ungdomar (som bland annat spelar flashspel på datorn) Pentax är ju redan ett etablerat märke bland dom som känner sig hemma i kameradjungeln. Bara dom håller fanan högt med modeller som K10 och 20 som teensen kan köpa efter dom blivit hookade på spel. ;)
annons

Merläsning

ANNONS