Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

50D nu i butik

Produkter
(logga in för att koppla)

BugEyes

Aktiv medlem
Jag gick förbi Schönherrs på lunchen och såg en 50D kartong i fönstret, gick in och där fanns den till påseende.

Fick prova och drog genast upp ISO till 3200 och tog en bild på säljaren. Tittade sedan på bilden på den utmärkta skärmen och det såg mycket bra ut i max förstoring.

Varför köpte du inte en till mig medans du ändå var i farten? =)

Hihi, kul att höra att de börjar att trilla in i butikerna.

Fick en sändning idag och efter att de som stod i kö har fått sina så finns det några kvar. Är fasligt sugen på att ta hem ett 18-200kit och testa, men det står dessvärre färgburkar hemma och väntar på mig efter jobbet. Får väl se till att gömma undan ett kit till helgen helt enkelt. :)

Jag gick förbi och petade på en 50D på fotoaffären i Kista Centrum igår eftermiddag. Enligt en lapp där så hade de ett fåtal inne. Även ett fåtal Nikon D90 skulle de ha inne.

Är det någon som fått sin 50D från Scandinavian Photo än (eller vet att de skickat den)? De är ju en av Sveriges största fotobutiker och således borde de fått in den samtidigt eller tidigare än många mindre fotohandlare? Undrar med anledning av att jag lagt en order på en 5D MKII på Scandinavian, och det känns ju tråkigt om man får kameran senare än på t.ex. Nisses Fotohörna.

media markt i norrköping har . kände på en i dag och den verkar ruskigt lovande. jag ska köpa en inom sin lilla tid. kunde inte hitta några brister.

Har ni sett att Foto&Video ger 4000 kr i inbyte till alla ägare till 40D. Slutpris 7990 kr för en 50D efter inbyte. Kan vara en lösning om marknaden skulle svämma över av begagnade 40D.

Undrar vad man gör av alla inbyteskameror?

Säljer för 5000 kr i Norge, kanske. Egentligen är det bara en lösning för de som inte orkar krångla med egen försäljning. Man får alla gånger ut minst 5500 kr för en välskött 40D. Men 4000 kr är ändå ett ovanligt bra inbytespris. För de som inte har någon 40D tjänar man faktiskt på att först köpa en 40D begagnat för 6000 kr, ett klart överkomligt pris och sen byta in den hos Foto & Video.

Har ni sett att Foto&Video ger 4000 kr i inbyte till alla ägare till 40D. Slutpris 7990 kr för en 50D efter inbyte. Kan vara en lösning om marknaden skulle svämma över av begagnade 40D.

Köpte min 40D för mindre än ett år sedan för 11000:-
Vore väl fan om Canon fick köpa tillbaka den för 4000:-
Nä, den årshyran tänker jag inte betala.
40D kommer vara i min ägo länge till. Lär inte slita ut den dom närmsta åren.
Men 400D´n skulle jag gärna byta in mot en 5D Mark II :)

Säljer för 5000 kr i Norge, kanske. Egentligen är det bara en lösning för de som inte orkar krångla med egen försäljning. Man får alla gånger ut minst 5500 kr för en välskött 40D. Men 4000 kr är ändå ett ovanligt bra inbytespris. För de som inte har någon 40D tjänar man faktiskt på att först köpa en 40D begagnat för 6000 kr, ett klart överkomligt pris och sen byta in den hos Foto & Video.

Precis vad jag tänkte Paul. Man köper en begagnad för 6000:- men får tillbaks 4000:- hos Fotovideo. Man betalar 9990:-. Bra för alla parter men vart tar 40D...vägen senare..undrar om de kasseras helt enkelt??
Kan detta bli aktuellt även när 1D Mk IIIn eller IIII kommer ut?
Mvh Thomas

Precis vad jag tänkte Paul. Man köper en begagnad för 6000:- men får tillbaks 4000:- hos Fotovideo. Man betalar 9990:-. Bra för alla parter men vart tar 40D...vägen senare..undrar om de kasseras helt enkelt??
Kan detta bli aktuellt även när 1D Mk IIIn eller IIII kommer ut?
Mvh Thomas

4000 kr får garanterat i inbyte.

Det kan väl knappast vara en god affär att betala 6000 kr för en kamera som man får 4000 för hos Fotovideo. Totalt får man betala 6000 plus 7990 summa nästan 14.000 kronor.

Listpriset är väl knappt 12.000 kronor.
Nu räknar du i nattmössan. Du måste dra av 4000 kr från de 14000 kr du betalar. Det blir 10000 kr och har man ingen 40D så får man kanske en 50D 1500-2000 kr billigare än om man köper den rakt av i butik.

Nu känns det som att flera här räknar i nattmössan.
Som jag ser det förlorar man 2000 direkt, hur kan det bli billigare att först köpa en kamera för 6000 och sen byta in den för 4000?
Förklara gärna hur ni tänker!

Räkneexempel utan begagnad 40D.
Nypris 50D, 11990:-
Ta dom 6000:- som du tänkt betala för en begagnad 40D och dra bort detta från 11990:-
Kvar att betala blir 5990:-

Räkneexempel med begagnad 40D som du köpt för 6000:-.
Nypris 50D, 11990:-
Avdrag för inbyte 4000:- (en kamera du nyss betalade 6000:- för)
Kvar att betala blir 7990:-

ANNONS
Götaplatsens Foto