Annons

Kinabatterier

Produkter
(logga in för att koppla)

Evomaccan

Aktiv medlem
Hej, har precis uppgraderat till en Nikon D80 och har kollat lite på batterier, istället för att köpa ETT batteri hos scandinavian photo för 695 kr så har jag hittat på ebay TVÅ batterier till D80:n för 20 dollar inkl frakt till sverige.

jag förstår att till det priset så är de inte lika bra som nikons batterier men jag har tönkt ha dem som reservbatterier.

Då undrar jag om något kan hända med batterierna som kan skada kameran med tanke på priset och kvaliteten.

Hoppas ni förstår hur jag menar nu:)

Jag har till min Canon 30D köpt 4st batterirer av denna säljare.
Dessa har fungerat felfritt i 2 år och "still going strong".
Hur deras Nikonbatterier är vet jag inte, men billigare än eBay-priset och 20$ i frakt blir det garanterat.

http://www.24.se/

Senast ändrad:
Jag såg det, men jag orkade inte redigera inlägget en gång till.
Vågar du chansa så är det bara att slå till, men dom kan ju explodera, fast det kan ju alla batterier.
Det är ju även farligt att korsa en gata.

Jag skulle ju inte rekommendera att låta dem ligga i kameran längre tider... Det ska man ju inte göra med kvalitetesbatterier heller men de håller ju trots allt troligtvis bättre än billiga pirat...

Dom kan gott vara tillverkade i samma fabrik som 'originalen', men inte märkta med samma logga. Så köp du - dom kan inte mer än explodera... ;)
._/h.

Jag köpte piratbatteri till min D50 (EN-EL3) för tre år sedan. Det har fungerat alldeles utmärkt fram tills för några månader sedan, då det plötsligt upphörde att fungera.

För priset så klagar jag inte alls. Köpte dessutom ett nytt på kaffebrus för en struntsumma.

Jag skulle inte lita på att endast ha ett batteri, och har alltid Nikons originalbatteri i reserv.

/Frans

Ofta (kan jag tänka mig) sitter det betterier av välkända aktörer i pirat batterierna, ett jag öppnade förr och kollade var GP..

Som att dricka hembränt. Funkar oftast men när det sedan inte gör det blir det ett jävla bakslag.

Skulle aldrig någonsin köpa okända snorbilliga batterier.

jag har ett pirat som backup till Min D60, hade det även till min eos1a, och till en D1x förr. Har aldrig märkt av några problem. Då ni som köper oginalbatterier tycker väl även priset på dom ligger rätt med vad man får..

Jag har aldrig sett någon tråd här på FS där någon berättar att billiga "pirat"-batterier orsakat problem. Inte heller hört någon bekant klaga över detta, varken när det gäller kameror eller t ex mobiltelefoner och datorer (däremot är det ju känt att vissa datortillverkares orginalbatterier överhettats/exploderat). Är det någon här som har sådana erfarenheter eller stött på någon som har?

(Att billiga batterier ibland kan ha sämre kapacitet är en annan sak, och jag gissar att det beror på sämre styrsystem.)

Jag har aldrig sett någon tråd här på FS där någon berättar att billiga "pirat"-batterier orsakat problem. Inte heller hört någon bekant klaga över detta, varken när det gäller kameror eller t ex mobiltelefoner och datorer (däremot är det ju känt att vissa datortillverkares orginalbatterier överhettats/exploderat). Är det någon här som har sådana erfarenheter eller stött på någon som har?

(Att billiga batterier ibland kan ha sämre kapacitet är en annan sak, och jag gissar att det beror på sämre styrsystem.)

precis min tanke, jag förstår att de med största sannolikhet inte har samma kapacitet som originalbatterierna, men vill veta om jag ska vara rädd för att de ska skada min kamera..

Vad jag kan se finns det inget som tyder på att det finns minsta risk att din kamera skadas. Men vem vet -- de som tycker att man ska undvika billiga batterier kanske har skrämmande erfarenheter att dela med sig av?

precis min tanke, jag förstår att de med största sannolikhet inte har samma kapacitet som originalbatterierna..

Som jag m.fl. redogjort för i andra trådar kan piraterna mycket väl ha bättre kapacitet än orginalen. Priset är sällan en exakt mätare på kvalitet eller prestanda, och för en pryl som ett batteri kan det nog vara extra tydligt - i synnehet om man jämför två så pass olika marknader som Nikons återförsäljare av orginalbatteri i Sverige och direktimport av piratbatteri från asien..

Per

Kinabatteri

Jag har haft otur med sk Kinabaterier (till canon 40D) ett bateri var något förstort (fysikt) gick bra att få in i kameran men svårare att få ut. Köpte en laddning batterier från en annan tillverkare 3st var av 2st ej funkade (tog ej laddning)
om man inte vill köpa orginal så rekomenderar jag batterin av märket Dörr dom funkar bra

Jag har köpt mina hos http://www.batteriexperten.com/, både till min gamla kamera 350D med batterigrepp och nuvarande 40D med batterigrepp. Har inte haft några som helst problem med dom, och upplever att dom håller riktigt länge. Och det är ordentlig prisskillnad mot original.

ANNONS
Götaplatsens Foto