mayro
Aktiv medlem
Men eftersom jag är en total nybörjare när det gäller kameror utan AF, kan det inte bli lite knepigt utan AF på D40'n isåfall?
Och att jag inte kan köpa till vissa objektiv känns också väldigt krångligt. Kanske ska satsa på något bättre i alla fall.
Jag anser du bör om du kan ta dig en resa till mediamarkt och titta på ALLA märken förbehållslöst.
Samt innan du klämmer på dom så bör du veta att en kamera att växa med är enligt mitt förmenande inte den minsta som är lättast. Utan den den största tyngsta med störst grepp... Då får du balans i kameran så enhandsgrepp går att ta med kameran.. Man fotar ofta så då man börjar mer seriöst vilja ha fina bilder...
Lägger in en bild på hur ett sådant en handsgrepp kan se ut. Jag fotade bilden ifrån en blaska som för en gång skull påtalar ämnet fast det är klart viktigt..Lättare att förstå då vad man menar med bilden.... Tidningarna borde ha en stående infosida med förklarande text om detta med enhandsfotande och grepp varje nummer.. Ja som stående infosida. Så läsarna fattar vad som menas med att gå och klämma och känna vilken som känns bäst i händerna.. För det är en rackarns skillnad med att ha kameran i två händer och trycka av mot ha den i en hand och göra denna avtryckning med all balans i endast ena handen medans den andra skyler fula instrålande ljus i optiken..