Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Felfokuserat hus eller optiken?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gnutte

Aktiv medlem
Har en canon 50D med tillhörande optik canon 70-200 f4 IS samt Sigma 18-50 2,8.

Har provat & fota en del med telet på lillgrabben men får inte den skärpan jag vill ha eller snarare borde ha med ett sådant optik. Har provat mig fram med microjustering men blir inte klok på det. Med mitt 400D hus tidigare så var 70-200 f4 IS klockren men nu tycker jag t.o.m mina mcbilder som jag tar mkt ser mjuka ut. Optiket är köpt nytt i USA så om jag inte var så korkad att jag lyckades slarva bort kvittot trots garantisedel så hade det varit garanti kvar på det. Ska ringa till Intervision & höra om de har haft några problem med 50D! Mitt Sigma har jag inga problem även om jag har fått justera det lite men telet så ju vara bra mkt vassare än Sigmat. Telet köptes förra året i maj/juni medan huset är köpt nu i Dec förra året. Frågan är om jag lämnar in huset + optik hur lång tid det tar & vad det kommer kosta! :(

Hur kollar jag tillverkningsdatum på mitt canon tele?

Tack på förhand

ANNONS
Götaplatsens Foto