Bussmicke
Aktiv medlem
Jag uppmanar alla Fotosidemedlemmar att köpa Brutus senaste bok som är fantastisk så "pojkvaskern har råd " med två kamerahus .
PS har du lagt undat ett ex till som julklapp till min hustru.
Mikael
Vilken bok är det?
Länk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag uppmanar alla Fotosidemedlemmar att köpa Brutus senaste bok som är fantastisk så "pojkvaskern har råd " med två kamerahus .
PS har du lagt undat ett ex till som julklapp till min hustru.
Mikael
enligt kollegor så är det inte bara bildresultat som har blivit ett steg bättre med nya d3s, även interna programvaran har optimerats för exv återgivning av hudtoner.
Flertal "gamla Canonfotografer" är lyriska över det bildresultat som D3s ger i jpg och rakt ut från kameran.
Tyvärr är nog priset ganska logiskt, 1DsMkII går för 15-16000 och gamla 1DMkII för 8.000-9000:-.
Å andra sidan finns det ingen dslr man ska se annat än som prisrasare av rang. Marknadsvärdet understiger nästan alltid kraftigt det verklig bruksvärdet. De som försöker kränga 1DMkIII för 20,000:- får nog vänta på att hitta köpare.
Kan bero på att 7D kommit, men det är nog bara en orsak av flera.
Soprummet är inget bra alternativ. Använd den istället. Den är fortfarande lika bra som när du köpte den.
Då får du nog vänta ännu längre![]()
vad menar du då?
Jag tror aldrig Mattssons har levererat en ny kamera eller objektiv det datumet de sagt till migOfta har jag istället fått två eller tre nya tider längre fram
Å andra sidan beställde jag 1988 en Nikon F4s som jag fick vänta på åtskilliga månader. Så det var inte mycket bättre under den analoga tiden. Bara det att intervallerna mellan modellerna var mycket längre.
Längre, kanske, men inte mycket längre. Jag gjorde en tabell över det för något år eller två sen i detta forum (lycka till att hitta den!).
Om jag inte minns helt fel så är intervallen ungefär desamma när det gäller "amatörmodeller", men kortare numera för "promodeller".
Fråga mig som har haft Mattssons Foto som leverantör i snart 30år.
Att en tid inte stämmer, skjuts fram beror snarare på att Canon eller Nikon inte kan leverera som utlovat.
Det borde ju kunna stabiliseras lite även för digitala kameror så småningom, vi är inte så värst långt från gränsen där en uppdatering inte är så värst nödvändig för dom flesta längre. Det är väl i stort sett bara sensorn (med tillhörande bildbehandling) som utvecklas nämnvärt.