Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Anpassa objektiv till kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

[email protected]

Avslutat medlemskap
Hej! Jag har hört talas om att man kan anpassa (möjligt att det finns ett finare ord för det) sina objektiv till sin kamera. Jag har även hört att Canon gör det åt en. Någon som vet vad jag pratar om? :) Hur gör man för att fixa detta och vad innebär det? :p

(Jag har en Canon EOS 450D med 3 canon objektiv)

Hej! Jag har hört talas om att man kan anpassa (möjligt att det finns ett finare ord för det) sina objektiv till sin kamera. Jag har även hört att Canon gör det åt en. Någon som vet vad jag pratar om? :) Hur gör man för att fixa detta och vad innebär det? :p

(Jag har en Canon EOS 450D med 3 canon objektiv)

Jag antar att du menar att man kalibrerar kameran med ett visst objektiv för att exponering och skärpa ska ligga rätt. En som kan göra det är Intervision som reparerar och servar Canon.

Att sätta dit något som var löst i fokusmekanismen och sen göra en AF-kalibrering kostade strax över 3000 kronor.

ok, det är säkert det :p vad kostar det, och är det värt det? :S

Från deras hemsida : www.intervision.se.

Kamera Check & Clean
– Översyn och optimering av din utrustning

Med "Kamera Check & Clean" får du översyn på din kamerautrustning, så att den fungerar till 100%:

• Kontroll av autofokus på kamerahuset
• Uppgradering av firmware
• Kontroll av eventuella bildfel
• Rengöring av CCD
• Kontroll av objektiv (reparation och/eller justering ingår ej)

"Kamera Check & Clean" kostar 1.500:- + moms.

ANNONS
Götaplatsens Foto