Annons

Pc vs Mac

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Innan jag fastnar i den här tråden så tackar jag för mig. Jag kommer att byta oavsett hur mycket ni PC-fanatiker försöker övertyga mig om att Mac är sämre. Jag har haft PC i nästan 10 år och känner att det är dags att prova annat. Om det blir MacBook Pro eller iPad återstår att se...

Måste bara kränga min PC laptop och jag kan ju meddela att när jag söker runt på annonstorg så verkar MacBook Pro vara mycket mer efterfrågad är PC laptops. Även om min inte hör till de billigaste. Well, well... Tänker inte sänka mitt pris allt för mycket, då får pappa den istället för den har trots allt kostat mig en del. :)
 
Gaah ! Alla dessa okunniga röstrumpor med randiga tröjor och retro glasögon: sluta prata om saker ni inte vet något om !
Inget av systemet är BÄST, de handlar om vad personen i sig trivs bäst med ! Det personen trivs bäst med kommer skapa bäst bilder. Låter de inte logiskt eller ska vi diskutera vidare de på Amalthea Bokcafé samtidigt som vi diskuterar flyktingpolitik ?
Kom ner på jorden förfan. Ni kan verkligen inte låta bli att säga: Båda är lika bra, MEN Mac är bättre.
 
Innan jag fastnar i den här tråden så tackar jag för mig. Jag kommer att byta oavsett hur mycket ni PC-fanatiker försöker övertyga mig om att Mac är sämre. Jag har haft PC i nästan 10 år och känner att det är dags att prova annat. Om det blir MacBook Pro eller iPad återstår att se...

Måste bara kränga min PC laptop och jag kan ju meddela att när jag söker runt på annonstorg så verkar MacBook Pro vara mycket mer efterfrågad är PC laptops. Även om min inte hör till de billigaste. Well, well... Tänker inte sänka mitt pris allt för mycket, då får pappa den istället för den har trots allt kostat mig en del. :)

Du kommer säkert bli nöjd, både OS/X och Windows 7 är kanonsystem. iPad som huvudsystem tror jag dock inte på.

/Karl
 
undvik mac bara problem

Nu är tråden fulländad nu är både falumas o tozz med undrar hur lång tid det tar innan den stängs? Hur många pc/mac trådar har du lyckats stänga Tozz?. Tyvärr har fler gått över till mac för mig så får ni jättegärna fortsätta med pc. Undvik mac bara elände med det pc är absolut bäst jag ska byta så fort som möjligt till pc för gud vad mycket virus o problem jag haft i mina mac datorer.
 
Nu är tråden fulländad nu är både falumas o tozz med undrar hur lång tid det tar innan den stängs? Hur många pc/mac trådar har du lyckats stänga Tozz?. Tyvärr har fler gått över till mac för mig så får ni jättegärna fortsätta med pc. Undvik mac bara elände med det pc är absolut bäst jag ska byta så fort som möjligt till pc för gud vad mycket virus o problem jag haft i mina mac datorer.

Detta inlägget är personangrepp och det är väl det som fått trådarna stängda inte mina klargörande av felaktiga påståenden.

/Karl
 
Klart vi kan. Båda systemen är verkligen inte lika bra. Mac är bättre. Fria människor väljer Mac, de andra får ta vad de får.

Fria mäniskor väljer nog Linux och för dom som endast nöjer sig med det bästa är det Windows 7 som gäller.

/Karl
 
Du kommer säkert bli nöjd, både OS/X och Windows 7 är kanonsystem. iPad som huvudsystem tror jag dock inte på.

/Karl

Det beror väl på vad man ska göra. Just nu duger en iPad för mig för allt jag gör är att surfa och pyssla med hemsidor dvs. inget som kräver värsta prestandan i datorväg. Däremot kommer jag ju kanske göra mer senare så... Jag får se hur jag gör helt enkelt.
 
Klart vi kan. Båda systemen är verkligen inte lika bra. Mac är bättre. Fria människor väljer Mac, de andra får ta vad de får.

Fria människor = Ekonomiskt oberoende människor

Jag ska själv byta till Mac så jag menar det inte bokstavligt, att Mac är för dyr för alla att köpa. Har själv ingen inkomst för tillfället utan lever på pappa som absolut inte har mycket att komma med. Vad jag menar är dock att det är ett faktum att Mac är dyr mot PC eller mer exakt, det finns få Mac-klasser att välja mellan. Med det menar jag att Mac inte erbjuder laptops (kan inget om de stationära) med lägre prestanda som de säljer billigare. För PC finns det ju många tillverkare och alla erbjuder ju inte samma prestanda, utan vissa erbjuder lite mindre och andra lite mer. Så är huvudsyftet bara att surfa och man inte är någon direkt natornörd, så kanske jag skulle rekommendera en billig PC för de går alla att surfa på.

Ska du ha en PC laptop i samma klass som Mac säljer så är de inte billigare. Jag gav 8600 kr för min PC laptop (och då var det ett kap för priset höjdes och var hos alla andra återförsäljare över 9000 kr) och då har jag verken FW eller mer än 2GB RAM t.ex. Visserligen en stor skärm, men min är gjord av plast dessutom så hur tålig den är vet jag inte. Däremot har min PC laptop snarlikt tangentbord som Mac, med glesa tangenter och jag älskar det. Inga ihoptrycka knappar utan ett fullbordat tangentbord. :)

Det var en gång en kille, som innan jag köpte min PC laptop, skulle avråda mig från Mac. Nu hade jag redan bestämt mig för PC vid tillfället (vilket jag absolut inte förstår nu men...) och han skulle mot alla odds övertyga mig om att köpa PC och inte Mac. Samtidigt skrev han att Mac bara är för de som är intresserade av bild och bildredigering, inte för mig som i huvudsak surfar. Hahaha, jag dog lite där... Ett fint sätt att förkasta Mac på: Köp inte Mac, de är för bra för dig! Typ... Sant dock att huvudsyftet för ett år sedan bara var att surfa så varför jag köpte en så pass dyr laptop ändå var mer för säkerhetsskull och för HDMI-anslutningen.
 
Klart vi kan. Båda systemen är verkligen inte lika bra. Mac är bättre. Fria människor väljer Mac, de andra får ta vad de får.
Vad är fritt med det mest inlåsta systemet som idag går att välja? Ta det lugnt med hypepillerna, det ser väldigt löjligt ut när du skriver sådant.
 
Ris och ros

Jag tycker att det är värdelöst att bara skriva att Windows är bäst, nej Mac är bäst osv. Det visar ju bara att ni skriver bäst om det ni själva har. Precis som som diskussionen Canon vs Nikon som är rent av löjlig (se min tråd i vs-forumet föresten).
Istället för att komma med tycke, om en PC vs Mac diskussion ska vara givande, så kom med konkreta exempel istället.

De PC-fanatiker här har ju i varje fall gjort goda försök med motbevisa att Mac inte är så säkert på Internet mot PC. Nu läste jag visserligen att Safari var problemet och inte Mac som operativsystem, men de ignorerades gärna. Det är som att förkasta Windows för IE (fyfan vad mycket Windows skulle få för IE och deras tidigare versioner då!).

Så mer fakta, mindre tycka, så skulle det bli en intressant diskussion. :)

Nu vill jag ha Mac men jag är alltid mottaglig för andras åsikter, även om jag inte måste dela dem. En sak är säker oavsett operativsystem, vilket är Macs laptops, de är ursnygga och för PC-fanatiker så går det att installera även Windows i de nya laptopsen. ;)

En MacBook Pro i alminium... mm... läckert! ;)
 
Vad är fritt med det mest inlåsta systemet som idag går att välja? Ta det lugnt med hypepillerna, det ser väldigt löjligt ut när du skriver sådant.

Man kan installera Windows på Macs nya laptops, det tycker jag är att ge frihet till användaren om något. :)
 
Fria människor = Ekonomiskt oberoende människor

Jag ska själv byta till Mac så jag menar det inte bokstavligt, att Mac är för dyr för alla att köpa. ...


Har man inte råd med en ny Mac kan man köpa en gammal. Alltid bättre än vilken PC som helst.
 
Man kan installera Windows på Macs nya laptops, det tycker jag är att ge frihet till användaren om något. :)

Det beror på att Windows går att installera på vilken burk som helst med x86-processor. Apple har däremot bestämt att man måste ha en dator som är från Apple för att installera OSX. Hade Microsoft gjort ett operativsystem på samma sätt som Apple hade det inte gått att köra Windows på Mac. Argumentet haltar alltså betänkligt, även om det såklart kan vara bra att ha möjligheten.
 
De PC-fanatiker här har ju i varje fall gjort goda försök med motbevisa att Mac inte är så säkert på Internet mot PC. Nu läste jag visserligen att Safari var problemet och inte Mac som operativsystem, men de ignorerades gärna. Det är som att förkasta Windows för IE (fyfan vad mycket Windows skulle få för IE och deras tidigare versioner då!).
Nu börjar jag snart tro att du inte är läskunnig... Jag gav ett exempel med Safari och åtminstonde 10 helt andra säkerhetspunkter, hur du bara kan undvika dom är helt obegripligt. Visste du t.ex. att Apple lät en av de största säkerhetshålen i modern tid vara opatchat i sex månader (helt orelaterat till Safari).
Själv kör jag både OS X, Windows och Linux och talar av erfarenhet och inte vad dom säger i Apple store eller i någon desillusionerad reklamfilm.

OS X är inte ett säkert operativsystem, det är inte Windows iheller, den största skillnaden är att Microsoft faktiskt bryr sig samt har fungerande kanaler för distribution och hantering av patchar, detta saknar Apple helt och dom får med rätta ta emot kritik för det.
 
Har man inte råd med en ny Mac kan man köpa en gammal. Alltid bättre än vilken PC som helst.

Haha, sant! Fast att köpa begagnat är jag personligen inte glad i så förstår de som känner detsamma. Fast det finns tillfällen då jag kan tänka mig det och är den inte för gammal, kanske förra gångens modell så ja, varför inte?
 
Nu börjar jag snart tro att du inte är läskunnig... Jag gav ett exempel med Safari och åtminstonde 10 helt andra säkerhetspunkter, hur du bara kan undvika dom är helt obegripligt. Visste du t.ex. att Apple lät en av de största säkerhetshålen i modern tid vara opatchat i sex månader (helt orelaterat till Safari).
Själv kör jag både OS X, Windows och Linux och talar av erfarenhet och inte vad dom säger i Apple store eller i någon desillusionerad reklamfilm.

Opatchat betyder? Konstigt att Mac varit så utsatt men ingen användare verkar ha klagat? Hur kan det komma sig? Jag förstår inte? Kom nu inte med idiotförklaringen att användarna är blinda osv för nog fan märker man om ens datorer blivit infekterad med något, om något är fel etc.

OS X är inte ett säkert operativsystem, det är inte Windows iheller, den största skillnaden är att Microsoft faktiskt bryr sig samt har fungerande kanaler för distribution och hantering av patchar, detta saknar Apple helt och dom får med rätta ta emot kritik för det.

Distribution? ...

Angående virusskydd och dylikt, läste i någon tråd att det finns såna program att installera i Mac (så man inte sprider saker vidare till PC-användare t.ex.).
 
iPad / iPhone

På tal om annat, hur är det med iPad och iPhone? Kan man installera t.ex. Firefox på dem eller fungerar bara Safari i dem? Hur är dessa på nätet? Samma som med Apples laptops? :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Similar threads

ANNONS