Annons

Extra hög ISO hos Canon 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

L-A-S

Medlem
Hej!

Är ny på forumet, och min första fråga, så ursäkta om den inte hamnar rätt eller så.
Frågan kanske redan finns besvarad, har inte letat så mycket bland inläggen.

Jag har undrar hur man ställer in så att man kan få ISO-pressningen att fungera, har försökt enligt handboken, men får inte till det, någon som kan lotsa mig vidare?

// L-A-S

Senast ändrad:
Hittade på min Canon EOS 50D att det finns i menyn att i grundinställningarna så har den stängt av extra hög iso. Enkelt att bara ploppa fram igen. Sitter på första meny sidan tror jag.
Vet inget om 7D men bör väl egentligen vara likadant? Samma meny osv.

Det vanligaste felet är att man har aktiverat högdagprioritet.

Så man kan inte ha högdagprioritet påkopplat samtidigt när man använder ISO-pressning?
Anledning?
Låter som man inte kan någonting kanske, men har inte gått igenom kamerans funktioner riktigt ännu,, är kanske lite lat för tillfället, skylla på värmen

Nej, jag har för mig att det är så. Vid HP så underexponerar kameran för att sedan lyfta upp skuggor och mellantoner. Vi maxiso ligger redan kameran på gränsen

Har precis kollat, och det verkar stämma, tack för infon.
Ska nog ta och läsa igenom handboken lite djupare, och praktisera lite mera.

Nä, det inställbara ISO-området begränsas till 200-6400 när man har högdagerprioritet aktiverat. Det är för att kameran ska få något att jobba med, när den ska mickla med exponeringarna.

Annars är området 100-6400 eller 100-H (12800), beroende på en Custom function.

Nä, det inställbara ISO-området begränsas till 200-6400 när man har högdagerprioritet aktiverat. Det är för att kameran ska få något att jobba med, när den ska mickla med exponeringarna.

Annars är området 100-6400 eller 100-H (12800), beroende på en Custom function.

Okej, jo jag har fått det att fungera nu, nu är det praktiska övningar som gäller.

ANNONS
Götaplatsens Foto