Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Vilke optik ska jag köpa ?

Produkter
(logga in för att koppla)

57anper

Aktiv medlem
Hej på er därute. Har en Sigma 17-50/2,8 som e mkt skarp å fin att jobba med men.................nu vill ja ha en optik som är lika skarp men med längre omfång typ 17-105 el där omkring. Vad ska jag köpa för nåt? de ska va en bl på 2,8 el 3,5

Mvh Per

Längre omfång = mindre skarp eller mycket dyrare eller mycket ljussvagare eller allt på en gång.

Hej på er därute. Har en Sigma 17-50/2,8 som e mkt skarp å fin att jobba med men.................nu vill ja ha en optik som är lika skarp men med längre omfång typ 17-105 el där omkring. Vad ska jag köpa för nåt? de ska va en bl på 2,8 el 3,5

Mvh Per

Jag tror inte det finns ett sådant objektiv med samma skärpa som täcker 17-105mm. Nikon 18-105 har ju brännvidden, men är inte speciellt ljusstark. Denna har också en del barrel distorsion vid kortare brännvidder....

Nikon AF-S 24-70/2.8 G ED har säkert tillräckligt med skärpa och ljusstyrka... Men brännviddsomfång och pris kanske inte passar.

Fast jag tror mest på ett 70-200/2.8 objektiv som komplement till ditt Sigma 17-50/2.8.

ANNONS
Götaplatsens Foto