Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilke optik ska jag köpa ?
- Trådstartare 57anper
- Start datum
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Längre omfång = mindre skarp eller mycket dyrare eller mycket ljussvagare eller allt på en gång.
Hej på er därute. Har en Sigma 17-50/2,8 som e mkt skarp å fin att jobba med men.................nu vill ja ha en optik som är lika skarp men med längre omfång typ 17-105 el där omkring. Vad ska jag köpa för nåt? de ska va en bl på 2,8 el 3,5
Mvh Per
William Spiik
Aktiv medlem
24-105 L ska väl vara rätt bra? Kanske lite ljussvag, f/4 på den om jag inte minns fel.
Tokoza
Aktiv medlem
Jag tror inte det finns ett sådant objektiv med samma skärpa som täcker 17-105mm. Nikon 18-105 har ju brännvidden, men är inte speciellt ljusstark. Denna har också en del barrel distorsion vid kortare brännvidder....
Nikon AF-S 24-70/2.8 G ED har säkert tillräckligt med skärpa och ljusstyrka... Men brännviddsomfång och pris kanske inte passar.
Fast jag tror mest på ett 70-200/2.8 objektiv som komplement till ditt Sigma 17-50/2.8.
Nikon AF-S 24-70/2.8 G ED har säkert tillräckligt med skärpa och ljusstyrka... Men brännviddsomfång och pris kanske inte passar.
Fast jag tror mest på ett 70-200/2.8 objektiv som komplement till ditt Sigma 17-50/2.8.