Annons

Ljussätta fotografier på väggen

Produkter
(logga in för att koppla)

mie009

Avslutat medlemskap
När jag var på tekniska muséet så var bilderna ljussatta bakom. Det skulle vara en grym idé hemma hos mig då jag väldigt gärna skulle vilja få mer ljus på mina bilder som hänger på vardagsrumsväggen (spottar går bort det blir för allmännljust, tavellister också).
Någon som vet om det finns ramar med fiberoptik eller LED som lyser upp bakom (igenom) bilden?

Det ställer ju lite krav på framställningen av fotona... ska du ha ljuskraft nog att GÅ IGENOM ett fotopapper får du ta i.

Om du har fotona på TR-film går det ju bra. Samma sak med arkiv-kvalitet matt PVC. Annars förstår jag inte riktigt hur du menar.... Indirekt belysning KAN inte sitta för nära tavelytan (ljuskraft = 1 dividerat med Avståndet^2) - då får du bara en ram av ljus, och beckmörkt i mitten av bilden.

När jag var på tekniska muséet så var bilderna ljussatta bakom. Det skulle vara en grym idé hemma hos mig då jag väldigt gärna skulle vilja få mer ljus på mina bilder som hänger på vardagsrumsväggen (spottar går bort det blir för allmännljust, tavellister också).
Någon som vet om det finns ramar med fiberoptik eller LED som lyser upp bakom (igenom) bilden?

Visst finns det sådana ramar.

http://www.profiler.nu/page/2/

Men sedan behöver du utskrifter gjorda på opalfilm också.

Det enklaste sättet att fixa bilder på väggen som är upplysta bakifrån är givetvis att skaffa lämpligt antal lcd-skärmar i lagom storlek och visa bilderna på dessa. Enkelt att byta bild, dessutom.

Det enklaste sättet att fixa bilder på väggen som är upplysta bakifrån är givetvis att skaffa lämpligt antal lcd-skärmar i lagom storlek och visa bilderna på dessa. Enkelt att byta bild, dessutom.

Att köpa en LCD-låda och en utskrift på opalfilm är något billigare ;-), t o m från mig. Åtminstone när vi börjar tala om 40 x 50 cm och större.

Stefan

Att köpa en LCD-låda och en utskrift på opalfilm är något billigare ;-), t o m från mig. Åtminstone när vi börjar tala om 40 x 50 cm och större.
Ja, det tror jag säkert. Och snyggare också. Mitt förslag var inte helt allvarligt menat, även om jag börjar tro att detta inom en inte alltför avlägsen framtid kommer att vara ett vanligt och rimligt sätt att "hänga upp" bilder på väggarna.

ANNONS
Götaplatsens Foto