Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Metal prints

Produkter
(logga in för att koppla)
En kort och enkel(?) fråga.
Jag har försökt hitta någon i Sverige som kan göra "Metal prints", på samma sätt som hos Bayphoto.com, http://bayphoto.com/bayweb/pro_metalprints.htm. Är det någon som har tips på var jag kan hitta detta?

Det finns tre sätt att göra detta. Med vissa speciella skrivare kan man göra detta direkt på en obehandlad plåt. Eller köper man en emulsion och lägger på detta på plåten så att en vanlig skrivare kan skriva på den. Den tredje lösningen är att man kan köpa färdiga plåtar för att skriva på.

Vi har gjort en utställning via att lägga på en emulsion på en alu-plåt. Rätt svårt att få på en jämn emulsion, men det går.

Stefan
www.profiler.nu

Det finns ett tryckeri eller liknande i Schweiz som pysslar med bland annat det du efterfrågar. Dom ska tydligen vara väldigt duktiga och anlitas av museer och andra efter vad jag har hört.
Tyvärr har jag tappat den länken och namnet på företaget kommer jag inte heller ihåg.

En Googling borde i alla fall kunna hjälpa dig att hitta rätt.

ANNONS
Götaplatsens Foto