Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

50/1,8 D – Problem med D90

Produkter
(logga in för att koppla)

samispringsteen

Aktiv medlem
Jag har fått en AF 50mm 1.8D nu under jul och när jag testar den i M-läget så funkar den ett tag (med bländarringen låst) som de ska vara har jag läst. Iaf efter ett tag så slutar AF att funka samt att där jag ser vilken bländare jag har inte visar ett smack! vad är felet? Funkar ibland och ibland inte:( Nu inte alls!

Snälla hjälp!

Är kamerabatteriet nyladdat? Om inte då batteriet nästan är slut kan man tillfälligt få mer ström då man stänger av och sätter på den. Ladda batteriet och testa igen.

Det låter som att kontakterna mellan objektivet och kameran kan vara smutsiga.

Ta T-sprit på en tops och torka av dem så kanske det löser sig!

Om du ska göra rent så undvik aceton som löser upp plasten. Sprit eller motsv brukar funka fint. Fukta på en trasa.

Låter som om kontakterna på objektivet är skitiga. Du verkar ju inte ha problemet med andra objektiv.

50/1.8D är mitt favoritobjektiv till D90. Det bara funkar och tar superba bilder. Det ska inte krångla.

Om du ska göra rent så undvik aceton som löser upp plasten. Sprit eller motsv brukar funka fint. Fukta på en trasa.

Låter som om kontakterna på objektivet är skitiga. Du verkar ju inte ha problemet med andra objektiv.

50/1.8D är mitt favoritobjektiv till D90. Det bara funkar och tar superba bilder. Det ska inte krångla.

Okej :) ska testa med detta :)

ANNONS
Götaplatsens Foto