Annons

Tips på bra normalzoom samt vidvinkel

Produkter
(logga in för att koppla)

Madz

Ny medlem
Jag är lite nyfiken på ett normalzoom samt ett vidvinkelobjektiv till min kamera
som inte är allt för dyra. Är inte så sugen på att lägga över 5-6000 per objektiv.

Just nu fotar jag endast med ett 50 1.4 nikkor och kan inte vara mer nöjd därav behöver jag tips på objektiv som kan mäta sig med mitt 50 i färgåtervinning mm.

Jag vill gärna ha max 2.8 iaf på normalzoomen.
Dela gärna med er av era erfarenheter!

/Madde

Jag är lite nyfiken på ett normalzoom samt ett vidvinkelobjektiv till min kamera
som inte är allt för dyra. Är inte så sugen på att lägga över 5-6000 per objektiv.

Just nu fotar jag endast med ett 50 1.4 nikkor och kan inte vara mer nöjd därav behöver jag tips på objektiv som kan mäta sig med mitt 50 i färgåtervinning mm.

Jag vill gärna ha max 2.8 iaf på normalzoomen.
Dela gärna med er av era erfarenheter!

/Madde

Sigmas 18-50 2,8 http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=13804 är ett mycket bra objektiv, fullt i klass med Nikons eget motsvarande, men betydligt billigare. Har själv använt ett, och det är mycket skarp med fin kontrast. Annars är det nog svårt att få tag på en 2,8 zoom för under 6000:- Sigmans nya 18-50 2,8 OS med bildstabilisering är ett lika bra objektiv, men betydligt dyrare!

ANNONS
Götaplatsens Foto