Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon Service
- Trådstartare Thorlog
- Start datum
Hovis
Medlem
Hej!
Jag bor i Sundsvall området och har en Nikon D90, som det är dags att skicka på service. Är det någon som kan dela med sig av sina erfarenheter kring detta? Vart ska jag skicka den? Finns det något serviceställe i Sundsvall?
Hejsan, Vet inget om Sundsvall,men jag bor i Skåne och skickar allt till Lasses Kameraservice i Sthlm,Tipp-topp service, kan rekomendera det.
Mvh Anders.
Thorlog
Medlem
Hejsan, Vet inget om Sundsvall,men jag bor i Skåne och skickar allt till Lasses Kameraservice i Sthlm,Tipp-topp service, kan rekomendera det.
Mvh Anders.
Tack för svaret, jag ska prova Lasses.
Mountainlund
Aktiv medlem
Jag skickade min D60 en gång till Lasses för Check & Clean, hur smidigt som helst. Tog inte alls länge innan jag fick tillbaka huset. Kommer att göra samma med min nuvarande sen.
scrapparlotta
Aktiv medlem
När ska man skicka nin kamera på service? Vad kostar det och vad gör dom då med kameran`? Hur ofta gör ni det?? Och när man skickar iväg den....hur packar man ner den för att skydda den? Har aldrig tänkt på att göra service på den? Gäller det objektiven med?
Mountainlund
Aktiv medlem
Nikon erbjuder något som heter Check & Clean vid köp av vissa kamerahus. Då får man en gratis rengöring/kontroll av kameran en gång per år i tre år framåt. Det enda jag betalade var frakten till Lasses. Vet inte om Canon/Sony/Pentax har något liknande. Annars tror jag inte det är så farligt dyrt med en sådan genomgång. Kan vara bra att göra, det kan samlas en del damm i kamerahuset.
Objektiv har jag aldrig lämnat in på kontroll dock. Men ser man att det börjar vara damm eller låta konstigt kan det kanske vara läge
Objektiv har jag aldrig lämnat in på kontroll dock. Men ser man att det börjar vara damm eller låta konstigt kan det kanske vara läge
cowboy
Aktiv medlem
Nej, jag skickar inte på förebyggande service.
Jag skickar mina grejor först när de går sönder (om man inte fått ett gratiserbjudande när man köpt produkten förstås).
Förebyggande service (typ den man låter verkstaden på Volvon någon gång om året) tror jag inte folk gör - jag förstår inte hur det skulle vara ekonomiskt försvarbart.
Har ingen aning om vad verkstaden gör vid en sån service. Rengör? Kollar lite allmänt på kameran?
Jag packar i flera lager plastpåsar runt kameran, massor av bubbelplast (eller plastchips) i en rejält igentejpad papplåda. Har man originalemballaget kvar använder man det.
När ska man skicka nin kamera på service? Vad kostar det och vad gör dom då med kameran`? Hur ofta gör ni det?? Och när man skickar iväg den....hur packar man ner den för att skydda den? Har aldrig tänkt på att göra service på den? Gäller det objektiven med?
Jag skickar mina grejor först när de går sönder (om man inte fått ett gratiserbjudande när man köpt produkten förstås).
Förebyggande service (typ den man låter verkstaden på Volvon någon gång om året) tror jag inte folk gör - jag förstår inte hur det skulle vara ekonomiskt försvarbart.
Har ingen aning om vad verkstaden gör vid en sån service. Rengör? Kollar lite allmänt på kameran?
Jag packar i flera lager plastpåsar runt kameran, massor av bubbelplast (eller plastchips) i en rejält igentejpad papplåda. Har man originalemballaget kvar använder man det.