** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Träna din argumentationsteknik: Mac är alltid bättre än PC (eller tvärtom)!

Produkter
(logga in för att koppla)
Det har ju inget med utseendet att göra.

Sen kan jag ju undra hur fan du orkar sitta framför en 30" skärm. Jag har en 24" på jobb, och kör jag inte 3D-CAD på den så är den på gränsen till att vara för stor.

Jag har två 24" på jobbet, man vänjer sig rätt snabbt.
 
Du menar den skiten som min morsa släpade hem, innan jag köpte en Denon/Mission kombo till henne :)
Hon kunde nämligen inte förstå varför min anläggning lät så mycket bättre än hennes allt-i-ett för 2500:-

Ja, något i den stilen. Sedan har ju inte du supermega subwoofer med ultra surround x2
 
Vad är det som är så snyggt med Mac Pro-chassit då?

Men de flesta towers står ju instuvade långt under skrivbordet eller i nån skrubb eller så. Vem bryr sig om hur en tower ser ut? Min MacPro ser jag någon enstaka gång om jag ska stoppa i nåt PCI-kort eller så. Jag har faktiskt aldrig ens funderat över om jag tycker att den är ful eller snygg, jag bryr mig inte. Men däremot gillar jag chassit och hur man öppnar det - jämfört med tex Dells ofta infantila knappar som ska hållas in och tryckas på åt obegripliga håll. MacPro är rejäla, avskalade och enkla.
 
Men de flesta towers står ju instuvade långt under skrivbordet eller i nån skrubb eller så. Vem bryr sig om hur en tower ser ut?
Dom flesta jag vet har sina datorer ståendes på bordet, inte under det. Att du inte bryr dig om hur den ser ut betyder inte att andra tycker likadant.
 
Viktigaste är att det fungerar som man har tänkt sig och det avgör ju lite vad man köper för dator imo.

Pratar man märkesdatorer så tycker jag apple är världsledande gällande design samt kvalitet och där är inte hp eller dell eller någon ens i närheten det bara är så enligt mig och det står jag för.

Men jag har kört pc i många år främst för att jag spelade och där var det billigare att bygga själv för att kunna uppgradera varje år , märkesdatorer oavsett märke är att bara glömma om man inte är rik.


Idag så spelar jag men det är inte prio , utan det är foto samt annat och då för mig var det mer intressant att hitta nått som var snabbt,minimalistisk design , och passade i vardagsrummet

Och då blev det imac 27" och det kommer täcka dom närmsta 3-4åren för mig minst, och det var trots den högre nypriskostnaden och bara hd och minne uppgradering mer värt för mig.

Hade hp eller dell eller annat kunnat leverera detta så hade jag köpt från dessa men dom kan inte det punkt slut.

Viktigaste i diskussionen är att inte att tycka det ena eller det andra är fel för det är det inte.

Som flera påpekat, pris,uppgraderings möjligheter är bara en del av ekvationen.
 
Senast ändrad:
Dom flesta jag vet har sina datorer ståendes på bordet, inte under det. Att du inte bryr dig om hur den ser ut betyder inte att andra tycker likadant.

Det låter väldigt opraktiskt i mina öron. Dels för att maskinen är stor och tar plats, dels för fläktljud och dels för att slippa se sladdhärvor och annat. Inte ens på jobbet har vi våra Desktop SFF på skrivbordet utan hängande under i korgar.
Inte för att jag nekar dig rätten att vara opraktisk utan bara av ren nyfikenhet: Varför skulle man vilja ha sin dator på skrivbordet? Vad är poängen?
 
På företag är det def mer vanligt med burkar på golvet eller hängades under bordet, om man bortser från bärbart , hemma är det nog lite blandat kan jag tänka mig, haft det både under och på bordet, idag är den på bordet ,men det är ju en imac så.
 
...
Inte för att jag nekar dig rätten att vara opraktisk utan bara av ren nyfikenhet: Varför skulle man vilja ha sin dator på skrivbordet? Vad är poängen?
...

Poängen är väl, för vissa personer.
De som brukar bygga egna datorer, och modda sina datorlådor.

Att visa upp sina "maskiner".

Typ så här:
http://photo-it.net/fotoblogg/wp-content/uploads/2009/06/20090613__Dreamhack_summer_09_Featurebild0989-Edit-1.jpg
(Från min egen blogg: http://blogg.photo-it.net/).
 
Fast dom som köper svindyra märkeskläder och dylikt brukar sällan förneka att det är märket som betalar för ;)

jag betalar gärna mer för något som fungerar o aldrig krånglar. Kört mac i minst 10 år utan problem. Det är bara att inse att fler går över till mac o är nöjdare med den. Kolla tex iphone den total dominerar marknaden trots priset. Innan iphone kom skulle telefonerna bara bli mindre i storlek. Jag har aldrig haft något strul med mac datorer däremot var mina iphone 3 bara krångel o jag verkligen tvekade till att köpa iphone 4 men den har fungerat utan strul.
 
Det låter väldigt opraktiskt i mina öron. Dels för att maskinen är stor och tar plats, dels för fläktljud och dels för att slippa se sladdhärvor och annat. Inte ens på jobbet har vi våra Desktop SFF på skrivbordet utan hängande under i korgar.
Inte för att jag nekar dig rätten att vara opraktisk utan bara av ren nyfikenhet: Varför skulle man vilja ha sin dator på skrivbordet? Vad är poängen?

Vad är det som är opraktiskt?
Jag har ett stort skrivbord, så ont plats är inte ett problem.
Dom permanent ikopplade sladdarna är dragna i en kabelränna, dom syns varken mer eller mindre jämfört med att ha datorn under bordet.

Det är snarare opraktiskt att ha den nån annanstans av flera anledningar.
Står på golvet skulle den vara i vägen vid dammsugning.
Upphängd på undersidan av bordet är det galet bökigt så fort man ska in i burken och pilla.
Ljudnivån är inget problem; det enda som skulle göra den tystare är vattenkylt grafikkort.
När grafikkortsfläkten lever om har jag antingen rätt hög volym i högtalarna eller hörlurar på mig, så det hörs inte ändå.
Sen blir det mindre damm i insugsfiltren om den inte står nära golvet.
 
Jag betalar gärna mindre för nåt som funkar bättre och heller aldrig krånglar. Tänk så olika man kan vara!


Det där är inte riktigt sant. det säljs färre iphones än androids sedan ett bra tag tillbaks under 2010.

Med androids menar du ett 20-tal olika modeller som står och väger mot en ensam Iphone..
Känns väl som iphone trots allt är populärast med hästlängder?
 
ANNONS