** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Träna din argumentationsteknik: Mac är alltid bättre än PC (eller tvärtom)!

Produkter
(logga in för att koppla)
Pratar vi ljud kör ju Bose över B&O vilken dag som helst, iaf så länge vi lyssnar på annat än klassiskt och jazz...

Hoppsan. Enligt mig så låter bose som genuint plastbygge.

Men smidiga hembio lösningar har dom.
Smak och tycke är väldigt olika, och tur är väl det.

Föredrar själv 2-kanal med vettig förstärkare och högtalare.
 
Hoppsan. Enligt mig så låter bose som genuint plastbygge.

Men smidiga hembio lösningar har dom.
Smak och tycke är väldigt olika, och tur är väl det.

Föredrar själv 2-kanal med vettig förstärkare och högtalare.

Ja, ska jag lyssna på musik kör jag också två kanaler.





Känns som att vi har kommit en aning Off Topic, men det kanske bara är jag som har fått den känslan...
 
Jag föredrar faktiskt att koda om musiken till 5.1.
Lyssnar uteslutande via datorn, så flödet blir så här:
Mitt ljudkort kodar om stereoljudet till surround med nåt som heter CMSS-3D och kodas sedan med hjälp av Dolby Digital Live om till DD-signal, som skickas via toslink till surroundstärkaren.
Musik i stereo låter riktigt platt och trist i jämförelse.
 
Jag föredrar faktiskt att koda om musiken till 5.1.
Lyssnar uteslutande via datorn, så flödet blir så här:
Mitt ljudkort kodar om stereoljudet till surround med nåt som heter CMSS-3D och kodas sedan med hjälp av Dolby Digital Live om till DD-signal, som skickas via toslink till surroundstärkaren.
Musik i stereo låter riktigt platt och trist i jämförelse.

Bose har ju kört stereoljud i 5.1 i över 10 år. Deras Videostage 5-simulering är det bästa omvandlingen av stereoljud till 5.1 som jag har hört. Och då jobbade jag ändå i 9 år i hemelektronikbranschen. Men jag tycker att stereoljud i 5.1 funkar bäst när det är liveinspelningar, vanliga studioalbum gör sig inte alls lika bra.




Fortfarande rejält Off Topic....
 
NAD med B&W högtalare står hemma hos mig som musikanläggning.

Hemmabio har jag ingen. Oops det borde man ju inte berätta, pinsamt värre ;-)

Ett bra kvalitetsval. Fast på Coop har jag sett att dom säljer allt-i-ett kit med tre högtalare med jätte mycket watt. Så du har nog köpt fel grejer
 
Ett bra kvalitetsval. Fast på Coop har jag sett att dom säljer allt-i-ett kit med tre högtalare med jätte mycket watt. Så du har nog köpt fel grejer

Du menar den skiten som min morsa släpade hem, innan jag köpte en Denon/Mission kombo till henne :)
Hon kunde nämligen inte förstå varför min anläggning lät så mycket bättre än hennes allt-i-ett för 2500:-
 
då är det mbp 13"?

Undrar förresten hur mycket man (som konsument) betalar för varumärket (äpplet)? Femtusen?

Det är det värt, eftersom ingen annan erbjuder samma funktionalitet, driftsäkerhet och fulländning. Kvalitet kostar. Har du noterat vad det sitter för ljudkort i HP´n respektive Macen? Tänkte väl det. Bara det besparade mig flera tusen häromnatten när jag testade att spela musik via en DAC. PC´n får ett jäkla lyft, För Macen gör det ingen skillnad, det var samma prestanda som DAC´en inbyggt!
 
Min dator är mer fulländad än en mac nånsin kommer att vara.
En stationär mac är dessutom ful.

Tycke och smak är ju individuellt, men jag vågar nog påstå att de som tycker att iMac är fula är i klar minoritet.
Min skrivbord fick iaf ett klart estetiskt lyft sedan det hamnade en iMac på det.
 
Senast ändrad:
Tycke och smak är ju individuellt, men jag vågar nog påstå att de som tycker att iMac är fula är i klar minoritet.
Min skrivbord fick iaf ett klart estetiskt lyft sedan det hamnade en iMac på det.
Fast en iMac duger inte till det jag gör med datorn. Alldeles för kass grafikkort och skärmen är inte 16:10 och inte heller 30". Så den går fetbort.
 
Haha ja du har humor iallafall..

Tacka vet jag ett gigantiskt torn i plast med blinkande blå dioder som ser jättefräsigt ut på kvällen
Min dator är i blanksvart aluminium och helt slät och clean på utsidan. Inget smaklöst tjafs. Enda dioden som lyser är power on-dioden.

Vad är det som är så snyggt med Mac Pro-chassit då? Skitfult om du frågar mig.
 
Fast en iMac duger inte till det jag gör med datorn. Alldeles för kass grafikkort och skärmen är inte 16:10 och inte heller 30". Så den går fetbort.

Det har ju inget med utseendet att göra.

Sen kan jag ju undra hur fan du orkar sitta framför en 30" skärm. Jag har en 24" på jobb, och kör jag inte 3D-CAD på den så är den på gränsen till att vara för stor.
 
Det har ju inget med utseendet att göra.
Nej, men högsta prioritet är att datorn gör jobbet, utseendet är sekundärt.

Sen kan jag ju undra hur fan du orkar sitta framför en 30" skärm. Jag har en 24" på jobb, och kör jag inte 3D-CAD på den så är den på gränsen till att vara för stor.
Jag tycker 24" känns litet nu, och det finns mig veterligen inga skärmar under 30" med 2560x1600.
 
ANNONS