Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hur stor kan jag göra denna bild vid uskrift?

Produkter
(logga in för att koppla)

mlindkvist

Aktiv medlem
jag har en bild som jag har beskurit en del, jag kunde tyvärr inte komma närmare objektet.

nu skulle jag vilja skriva ut bilden i runt 50X50cm om det är möjligt när bilden är så liten utan att den blir för dålig för att vara en tavla?
Om, hur går jag då tillväga i storleks instälningarna innan utskrift för bästa resultat?
 

Bilagor

jaan v

Aktiv medlem
Om du tittar på bilden i helskärmsläge tror jag du får en ganska realistiskt uppfattning av hur bilden kommer att se ut utskriven 50x50cm. Du har inte så många pixlar att fördela.
 

ErlandH

Aktiv medlem
nu skulle jag vilja skriva ut bilden i runt 50X50cm om det är möjligt när bilden är så liten utan att den blir för dålig för att vara en tavla?
Bilden är bara 600 pixlar bred. På 50 cm innebär det att varje pixel blir ungefär 1 mm bred. Det skulle funka om man bara tittar på bilden på ett par meters håll, men går man närmare kommer det inte att se speciellt snyggt ut.

Om man har en stor platt-tv (typ 50 tum) och tittar på SVTs hd-sändningar har man pixlar av ungefär samma storlek. Det ser jättebra ut när man sitter i soffan 2-3 meter bort, men inte om man sitter på normalt "läsavstånd".
 
ANNONS